اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های خوزستان:

نهادهای اجتماعی در چرخه اصلاح زندانیان وارد شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: همه نهادهای تاثیرگذار در استان در چرخه اصلاح و تربیت و توانمندسازی زندانیان وارد عمل شوند و ماموریت خود را دراین حوزه به انجام برسانند.

نهادهای اجتماعی در چرخه اصلاح زندانیان وارد شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا پوستچی عصر امروز در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به منظور بررسی راهکارهای توسعه تعاملات زندان‌ها و این دانشگاه اظهار داشت: زندان نه ایجاد کننده جرم است نه تولید کننده مجرم، زندانی معلول آسیب‌هایی است که برای رفع آن از پیکره اجتماع می‌بایست همه ارگان‌ها با توجه به مأموریت تخصصی و اجتماعی خود وارد عرصه شوند و ما از همکاری همه نهادهای تأثیرگذار در چرخه اصلاح و تربیت و توانمندسازی زیرساخت‌های مرتبط در سیستم زندان به گرمی استقبال می‌کنیم.

وی همچنین به دیدگاه علمی و اجرای سیستم زندانبانی اصولی در زندان‌های استان به عنوان برنامه جدید مدیریت مراکز تابعه اشاره کرد و گفت: زندان‌های خوزستان در حال عبور از سیستم زندانبانی سنتی به نوین است. با استفاده از پرسنل انسانی مجرب و تحصیل کرده و آگاه به علم ارتباط با زندانی به دنبال ایجاد سیستمی علمی برای تغییر در رفتار زندانیان هستیم تا آن‌ها با انگیزه، در رفتار خود تغییر ایجاد کنند و بازگشت سعادتمندانه‌ای را به جامعه داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این روش در استان‌های مجری طرح روان درمانی دستاوردهای ارزشمندی را در پی داشته است که کاهش نرخ عود و بازگشت به زندان در افراد آزاد شده بسیار پایین بوده است.

پوستچی تصریح کرد: بی‌شک این دستاورد مهمی برای امنیت قضایی و اجتماعی است که مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط می‌تواند اجرای این سیستم را در زندان‌های خوزستان و برخورداری جامعه را از برکات آن به شکل پررنگ‌تر و موفق‌تر از سایر مراکز مجری برخوردار نماید.

وی با اشاره به حمایت‌های علمی و ارزشمند مسئولان قضائی، اجرائی و مدیران حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استان، در بخش بهداشت و درمان گفت: سختی کار در زندان و کم بودن جذابیت کار در این محیط‌ها به ویژه برای گروه پزشکی و درمانی، تبعات مختلفی را به دنبال دارد که اختلال در بیماریابی زندانیان به خصوص افراد جدیدالورود و همچنین توسعه نرخ اعزام و بدرقه زندانیان به مراکز درمانی از جمله این آسیب‌هاست.

مدیر کل زندان‌های خوزستان اظهار امیدواری کرد: بتوان از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای توسعه سلامت به ویژه در بخش بهداشت و تامین پزشک و کادر پزشکی به نحو شایسته‌تری بهره برد.

دکتر محمد حسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست اظهار داشت: نقش و جایگاه زندان در توسعه سلامت اجتماعی، قضایی، بهداشتی و درمانی بسیار تعیین کننده و حساس است.

وی تصریح کرد: زندان خدمات رسان بخش مهمی از جامعه است و ما نیز در راستای توسعه و تقویت توان زندان در محورهای مرتبط به ویژه بهداشتی و تقویت درمان، آمادگی هرگونه همکاری را داریم که آن را در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی کار و توانمندسازی نقاط مشترک و فرایندهای همسو دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول