اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس محیط زیست گلستان:

شیوع سرطان به خاطر تجمع زیستی آلاینده‎ها است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس محیط زیست استان گلستان گفت: شیوع سرطان به خاطر ترکیبات آلاینده و تجمع زیستی آلاینده‎ها است که باید از سوی نهادها رعایت شود.

شیوع سرطان به خاطر تجمع زیستی آلاینده‎ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مارزلو پیش از ظهر امروز در جمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار داشت: حفاظت محیط زیست که نسل امروز و آینده باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند یک وظیفه عمومی است.
وی تصریح کرد: فعالیت‎های اقتصادی و سایر فعالیت‎هایی که با آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند طبق اصل پنجاهم قانون اساسی ایران ممنوع است.
این کارشناس اضافه کرد: ما در قوانین داریم احداث کارخانجات و کارهای جدید، مستلزم این است که به طور کامل آلودگی‎ها کنترل شود که در غیر این صورت از فعالیت‌شان جلوگیری به عمل می‎آید.
مارزلو تاکید کرد: واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی باید در حد استانداردها رعایت کنند و اگر واحدهای تولیدی آلاینده خلاف این امر عمل کنند طبق تشخیص و اعلام سازمان محیط زیست مشمول پرداخت یک درصد از فروش به‎عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند.
وی به اثرات آلودگی واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت و خاطر نشان کرد: این آلودگی‎ها می‎تواند اثر بازدارنده بر رشد گیاهان آبزی و کنار آبزی، خطر نابودی موجودات آبزی، خطر آسیب تخریب سازه‎های آبی و تهدید صنعت و گردشگری داشته باشد.
این کارشناس ادامه داد: همچنین بالا بردن هزینه‎های لایروبی رودخانه‎ها و سدها، از بین رفتن زیستگاه‌ها، تکثیر باکتری‎ها و عوامل بیماری‎زا، شیوع بیماری‎های خطرناک، ایجاد ناهنجاری‎ها و جهش‌های ژنی و تجمع زیستی آلاینده‎ها از عوامل اثرات آلودگی است.
مارزلو یادآور شد: شهرداری‎ها به جز شهرداری گرگان مدیریت مناسبی از دفع فاضلاب خام و آلوده کشتارهای دام نداشته‌اند که اگر تدبیری در این زمینه اتخاذ نشود متاسفانه این منابع آلودگی وارد آب‌های سطحی و زیرزمینی می‎شود و خطراتی متوجه جامعه خواهد بود.
وی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد تا مشکلات آلودگی در سطح فاضلاب‎ها برطرف شده و جز صنایع سبز آلاینده استان قرار گیرند لذا باید تلاش کنیم تا بر مبنای قانون اساسی در حیاتی که فرزندان ما در آن زندگی می‎کنند حیات سالمی حاکم کنیم.
این کارشناس در پایان اظهار داشت: استان گلستان در سطح کشور تنها استانی است که 20 درصد لوح سبز صنایع کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول