اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سرطان تا 60 درصد قابل پیشگیری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماری سرطان تا 60 درصد قابل پیشگیری است زیرا که عادات بد تغذیه و غذای سالم نخوردن دلیل عمده آن است.

سرطان تا 60 درصد قابل پیشگیری است
عبدالرحیم حزینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر عمده مردم ترس کاذبی از سرطان دارند که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از این بیماری است.
وی بیان داشت: عوامل بروز سرطان مختلف است که می‌توان وضعیت روحی و روانی، وضعیت جسمی یا میزان استرسی که بر فرد وارد می‌شود را موثر دانست.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بالا بردن اطلاعات عمومی افراد جامعه از دلایل ایجادکننده سرطان و شناخت عامه مردم نسبت به خطر سرطان را از برنامه‌های اصلی مسئولان پزشکی اصفهان دانست و تصریح کرد: مردم باید سرطان را یک خطر بدانند و از آن بترسند البته به اندازه غیرمعمول و غیرطبیعی نباشد.
وی به نقش پرستاری در طب تسکینی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای جهان با اینکه پزشکان دوره دیده به اندازه کافی دارند اما پرستاران آموزش‌دیده در این زمینه زیاد در دسترس نیست و این یک مشکل بزرگ در کامل کردن کادر درمانی آنها است.
حزینی گفت: در کشورهایی که جامعه پرستاری دارند یک تربیت کامل و هدفمند انجام می‌گیرد و پس از گذراندن چندین سال در بیمارستان‌ها در بخش‌های روانشناسی، آنکولوژی و اطفال یک مدرک از جامعه پرستاری می‌گیرند.
وی اضافه کرد: در انگلستان و در بسیاری از کشورهای دیگر چنین پرستارانی تمام این مسئولیت‌ها را می‌پذیرند که می‌توان به بهداشت عمومی و علم پیشگیری که ویزیتور بهداشتی (health visitor) لقب می‌دهند، اشاره کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: این‌گونه پرستاران ماهر و متخصص در خط مقدم سرویس‌دهی در منزل و ارائه خدمات کامل علمی و درمانی حتی قبل از پزشک متخصص پالیتیو به حساب می‌آیند.
وی با بیان اینکه در طب تسکینی در واقع روح و روان و جسم بیمار و بیماری وی مدیریت می‌شود، ادامه داد: توجیه کردن بیمار و بستگان بیمار، ایجاد پل ارتباطی بین بیمار و پزشک معالج درمانی او، کمک به سیستم درمانی موجود برای بالا بردن کیفیت درمان منطقه استان، ایجاد تعادل و هم‌بستگی بین بیماری صعب‌العلاج و روح و روان بیمار از اهداف عمده طب تسکینی است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول