اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش محمدی‌زاده به نزول 36 پله‌ای محیط زیست ایران در دنیا

اساس مطالعات سازمان‌های محیط زیست در مورد ایران پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به نزول 36 پله‌ای محیط زیست ایران در دنیا گفت: اساس مطالعات این قبیل سازمان‌های محیط زیست در مورد ایران پذیرفته نیست.

اساس مطالعات سازمان‌های محیط زیست در مورد ایران پذیرفتنی نیست

محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: نمی‌دانم این آماری که بعضی‌ها مطرح می‌کنند را از کجا می‌آورند زیرا در هر آیتم و مؤلفه‌هایی، رتبه بندی‌هایی در دنیا انجام می‌شود.

وی افزود: مثلاً در موضوع پسماندها آلایندگی هوا، گازهای گلخانه‌ای در میزان گازی که آزاد می‌شده و در موضوع کنترل بیابان و موضوعات مختلف رتبه‌بندی‌هایی در دنیا صورت می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آن مستنداتی که بعضی‌ها مطرح کرده‌اند اصلاً قابل اتکا نیست، تصریح کرد: باید دبیرخانه کنوانسیون‌های سازمان ملل رتبه‌بندی‌هایی را اعلام کنند و در واقع وضعیت محیط زیست ایران این‌گونه نیست که مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: مثلاً عنوان می‌شود که اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است اصلاً این صحت ندارد و علت آن هم این است که در کشورهای منطقه در آلایندگی‌ها مثل مونواکسیدکربن، نیتروژن و غیره در همه اینها وضع آلایندگی‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است.

محمدی‌زاده تنها موردی که میزانش در کشور مقداری بالا رفته است را ریزگردها عنوان کرد و گفت: منشأ این ریزگردها مربوط به عراق است.

وی ادامه داد: کشورهای دیگری که هیچ‌گونه گزارش دهی نداشته و هیچ‌گونه آماری ندادند به دلیل اینکه آمار خود را ارائه نکرده‌اند در نزد آن سازمان، آلاینده تلقی نشده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران که متأثر از ریزگردهای انتقالی از عراق بوده از نظر محیط زیست تنزل یافته تلقی شده است.

وی با بیان اینکه اساس این مطالعات زیر سئوال است، یادآور شد: ما این رتبه‌بندی را قبول نداریم و باید مستندات مواردی که اعلام می‌شود نیز ارائه شود.

وی تصریح کرد: اتفاقاً ما در چند موضوع از سوی سازمان ملل و کنوانسیون‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته‌ایم.

طبق گزارش‌های زیست محیطی 2012 جهان که اخیراً منتشر شده است، رتبه ایران 36 پله نزول داشته و ایران در رتبه 114 جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول