اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان‌جنوبی:

22 پروژه آبفار خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از افتتاح 22 طرح آب‌رسانی روستایی در سطح استان در دهه فجر خبر داد.

22 پروژه آبفار خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های آبفار بیرجند اظهار داشت: هم‌زمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال 22 طرح آب‌رسانی روستایی در این استان بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 90 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است، افزود: یکی از طرح‌های شاخص، آب‌رسانی به روستای زیدر است که رئیس جمهور در حضور سرزده خود آن را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی به هشت پروژه نیمه‌تمام شهرستان بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: 214 میلیارد و 400 میلیون ریال کل اعتباری است که براساس موافقتنامه برای آنها پیش‌بینی شده است.

بسکابادی اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های نیمه‌تمام بیرجند تا پایان سال 89 را 66 میلیارد و 650 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در مجموع تا ابتدای امسال این پروژه‌ها به طور متوسط 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اعتبار موردنیاز براساس موافقتنامه برای تکمیل این پروژه‌ها را 96 میلیارد و 668 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: آب‌رسانی به روستاهای مجتمع پسوچ با 50 و علی‌‌آباد لوله با 48 بیشترین درصد پیشرفت کار را دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی فاز دوم آب رسانی از شاخن به واشان، آب‌رسانی به چاه‌های ولیعصر، مجتمع مزداب آسو، مجتمع امیرآباد و حاجی‌‌آباد، مجتمع آب‌رسانی بهدان و آب‌رسانی به روستای شکراب را از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بیرجند خواند.

بسکابادی تعداد روستاهای برخوردار بالای 20 خانوار را 128 و غیر برخوردار را 92 روستا در بیرجند خواند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 581 روستای بالای 20 خانوار استان با 92 هزار و 436 فقره انشعاب از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند که 16 هزار و 159 خانوار آن در بیرجند هستند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول