اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

اجرای 2.5 کیلومتر کانال آبرسانی در قمصر کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی کاشان از اجرای 2 هزار و 450 متر کانال آبرسانی در بخش قمصر کاشان خبر داد.

اجرای 2.5 کیلومتر کانال آبرسانی در قمصر کاشان
علی محلوجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان کانال آبرسانی یکهزار و 200 متر کانال آبرسانی در روستای کرسکان اولیا و یکهزار و 250 متر کانال آبرسانی در روستای لاستان جوشقان قالی از بخش قمصر کاشان اجرا شده است.
وی افزود: این دو پروژه با اعتباری بالغ بر 510 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح‌های بسیج، اعتبارات استانی و با مشارکت 25 درصدی توسط بهره‌برداران طی مدت دو ماه اجرا شده‌ است.
رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی کاشان یادآور شد: با اجرای این دو طرح کشاورزی برای 340 نفر روز کارگر فصلی در زمان احداث این کانال‌ها اشتغال ایجاد شده است.
محلوجی خاطرنشان کرد: با اجرای 2 هزار و 450 متر کانال آبرسانی در روستای کرسکان اولیا و لاستان جوشقان قالی 70 هکتار از اراضی این دو روستا با سرعت 70 لیتر در ثانیه آبیاری می‌شود .
رئیس اداره امور زیربنائی جهاد کشاورزی کاشان اضافه کرد: 100 نفر بهره‌بردار در این دو روستا از این دو کانال آبرسانی استفاده می‌کنند.
وی همچنین از بهره‌برداری طرح لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی در مزرعه آستانه الزگ از توابع بخش قمصر کاشان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت 45 درصدی کشاورزان، به طول 2 هزار و 500 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 140 میلیون ریال اجرا شده است.
محلوجی افزود: برای اجرای عملیات لوله‌گذاری مسیر انتقال آب کشاورزی مزرعه آستانه با استفاده از لوله پلی‌ اتیلن 125 میلی‌متری، موجب کاهش فاصله، جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از آلودگی باغات به بذر علف‌های هرز و افزایش راندمان آب و سطح زیر کشت می‌شود.
وی سطح زیر کشت مزرعه آستانه الزگ را ۳٠ هکتار اعلام کرد و گفت: سرعت انتقال آب این مزرعه 15 لیتر بر ثانیه بوده و ۲٠ نفر بهره‌بردار دارد.
انتهای پیام/ی30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول