اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان:

کشور مستقل ایران ترسی از تحریم نفت ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: کشوری که مستقل باشد از اینکه کشورهای اروپایی نفت را تحریم کنند نمی‌هراسد.

کشور مستقل ایران ترسی از تحریم نفت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی میردامادی در آیین کلنگ‌زنی مسجد امام حسن مجتبی(ع) و سلف‌سرویس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان بیان داشت: دانشگاه دو بال دارد یکی بال ایمان و معنویت و دیگری بال علم، علم اهرمی است که بشر را به کمال می‌رساند، همه علوم مفید هستند مگر آن که زیان آور باشند.

وی افزود: بیشتر علوم امروز ریشه در مدینة العلم امام صادق(ع) و امام باقر(ع) دارد و برای نمونه علوم مرجعی مانند شیمی توسط جابر بن حیان که یکی از شاگردان امام صادق بود، پیشرفت کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: علوم شیمی و پزشکی هر کدام درس‌هایی به سوی معرفت و خداشناسی است و علوم نردبانی برای رسیدن به خداست، فکر در آفرینش خدا ذکر خداست و اگر این ذکر با فکر توام شود می‌تواند دریچه‌های وسیعی از عالم غیب به سوی ما باز کند.

وی با اشاره به شعارهای آغازین روزهای انقلاب گفت: 32 سال پیش شعارهای مقدسی مانند «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» سر دادیم و این بدین معنا بود که کشور باید از وابستگی، بردگی و ذلت نجات پیدا کند البته هزینه این شعار سنگین بود.

میردامادی بیان داشت: استقلال بدین معنا بود که دانشجوی ما مجبور نباشد برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی برود و درس بخواند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تشویق حضرت امام(ره) با این هدف آغاز به کار کرد تا جوانان ما در هر شهر و شهرستانی برای ادامه تحصیل به آنجا مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود یا باید جوانان تحصیلات عالیه را رها می‌کردند و یا به کشورهای خارجی باید می‌رفتند که در آن صورت اول ایمان و فرهنگ اسلامی را از دست می‌دادند و چند کلمه به درد نخور یاد آنها می‌دادند و هم‌چنین هزینه‌های سنگینی از کشور و ملت سلب می‌شد تا یک دانشجو به خارج برود و اگر مفید باشد در همان کشور بماند و اگر به درد نخور باشد به کشور برگردد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در سیاست جمهوری اسلامی نیست که به دنبال ساختن بمب اتم باشد و این امر نیز در بیانات رهبر معظم انقلاب بیان شده است، برخی گمان می‌کنند علم هسته‌ای یعنی ساختن بمب هسته‌ای در صورتی که در علم هسته‌ای هزاران منفعت برای کشاورزی، پزشکی و سایر علوم دارد که می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

وی ادامه داد: استقلال یعنی رسیدن به نقطه‌ای که استکبار و دنیای کفر ما را محدود، تحریم و محاصره کرده است و نمی‌خواهد ما مستقل باشیم، کشوری که مستقل باشد از اینکه کشورهای اروپایی نفت را تحریم کنند نمی‌هراسد، یک کشور مستقل بدون وابستگی می‌تواند به زندگی خودش ادامه دهد.

میردامادی تصریح کرد: دانشگاهی موفق است که بتواند هم از نظر علمی افتخار آفرین باشد و هم از نظر ایمانی دانشمندان دینی را تربیت کند.

وی با اشاره به شهادت شهید احمدی‌روشن گفت: مملکت به سوی پیشرفت و ترقی گام بر می‌دارد و دانشمندان ما افرادی متعهد و متدین هستند و به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیستند و همین امر است که بر اندام دشمنان لرزه انداخته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول