اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد

لزوم محافظت جدی از جان دانشمندان کشور

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: مسئولان نظام باید مراقبت و محافظت از دانشمندان کشورمان را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

لزوم محافظت جدی از جان دانشمندان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: این حرکت‌های دشمن در راستای دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و همانند رشادت‌ها و دلاوری‌های هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: استکبار و صهیونیسم برای دشمنی با جمهوری اسلامی دو هدف را دنبال می‌کنند، نخست اینکه جلوی پیشرفت‌های علمی ایران را بگیرند، آنها می‌‌دانند اگر ایران پیشرفت کند، الگویی برای سایر کشورها می‌شود، اما این حرکت‌ها نتیجه عکس دارد و موجب رسوایی آنها در سراسر جهان می‌شود. 

عرب‌پور با اشاره به اینکه مسئولان باید از دانشمند کشور با جدیت مراقبت و محافظت داشته باشند، تصریح کرد: ما جواب ترور را با ترور نمی‌دهیم به دلیل اینکه دین ما چنین اجازه‌ای را به ما نداده، اما جواب دشمن را به موقع و به جا خواهیم داد.

وی ابراز داشت: ملت ما در عرصه‌هایی مانند انتخابات مجلس و راهپیمایی 22 بهمن با حمایت خود از ولایت و رهبری جواب دندان‌شکنی به دشمنان این انقلاب و نظام می‌دهند.

امام جمعه موقت کرمان از کاندید‌های مجلس در خواست کرد، طبق قانون آنچه که از فضایل و خوبی‌های کاندیدهای دیگر است، بگویند و از تفرقه و حرف‌های خلاف تقوا جلوگیری شود، این کارها‌ در شأن یک کاندیدای مجلس نیست.

عرب‌پور با اشاره به هفته وقف، سه مسئله را سرلوحه کار مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه دانست و تصریح کرد: نخستین مسئله حفظ موقوفات است، گذشتگان اموالی را به عنوان وقف بر جا گذاشته‌اند که باید حفظ و از آنها نگهداری شود.

وی عنوان کرد: اداره کل اوقاف از محل موقوفات درآمد خوبی دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و از آن به نحو احسن و مطلوبی در زمینه فرهنگ عاشورایی و کمک به افراد بی‌بضاعت استفاده و از هزینه‌های اضافی پرهیز شود.

امام جمعه موقت کرمان بیان داشت: دامنه موقوفات باید توسعه پیدا کند و خیلی از موقوفات متعلق به قرن‌ها قبل است و باید به فکر این مسئله هم برود.

عرب‌پور با اشاره به وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) گفت: قرآن دو صفت به پیامبر (ص) نسبت داده یکی رئوف و دیگری رحیم که از صفت‌های پروردگار است و در مورد هیچ پیامبری به کار نرفته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول