اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان:

نداشتن موزه فرش پسندیده اصفهان نیست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه چهارم صادرات فرش را کسب کرده است و نداشتن موزه فرش در استان پسندیده این شهر تاریخی نیست.

نداشتن موزه فرش پسندیده اصفهان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، علیرضا همدانیان با اشاره به تجلیل بافندگان نمونه استان اظهار داشت: سالانه 700هزار مترمربع قالی در استان اصفهان تولید می‌شود که این آمار در کشور در حدود 5میلیون مترمربع است.
وی گفت: در حال حاضر 470هزار بافنده قالی در این استان مشغول به فعالیت هستند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه فرش این استان باید در بازار جهانی جایگاه ویژه خود را پیدا کند، تصریح کرد: تولیدکنندگان فرش استان اصفهان باید سلیقه مردم سراسر دنیا را بشناسند.  
وی بیان داشت: امروز رقبای فرش ایران زیاد شدند و باید مسئولان مربوطه بازارهای برزیل و آفریقای جنوبی را هدف‌گذاری کنند.  
همدانیان با بیان اینکه میزان تسهیلات خانگی این استان 6.7میلیارد تومان است، افزود: سیاست مدیریت استان تزریق این اعتبار به صنعت فرش برای حل مشکلات این بخش است.  
وی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم صادرات فرش را کسب کرده است، ادامه داد: نداشتن موزه فرش در استان پسندیده این شهر تاریخی نیست. 
در ادامه نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان داشت: تلاش بافندگان و حمایت مسئولان استان سبب رونق صنعت فرش می‌شود و این هنر و صنعت باید به دست بافندگان این کشور به جهانیان ثابت و ارائه شود.
مظفر انصاری با بیان اینکه بافندگان باید به صورت جمع بافی و در کارگاه‌های استاندارد فعالیت کنند، اضافه کرد: این امر بر کاهش قیمت فرش دستباف بسیار تاثیرگذار است.  
وی با بیان اینکه به زودی کارگروه ویژه فرش استان در استانداری تشکیل می‌شود، تاکید کرد: در این کارگروه می‌توان مباحث تولید، صادرات، مشکلات، تسهیلات و سایر موارد را بررسی و رفع کرد.
این مسئول با بیان اینکه فرش این استان دارای سبک جهانی است، اظهار داشت: درصدد حفظ و توسعه این صنعت هستیم.
به گزارش فارس، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصفهان مهد فرش ایران است و تاکنون نمایندگان مجلس حمایت‌های لازم را از بافندگان این صنعت انجام داده‌اند.
نیره اخوان اضافه کرد: بافندگان فرش با دارا بودن مدرک فنی و حرفه‌ای بیمه می‌شوند و طبق پیشنهاد نمایندگان، آزمون این رشته به صورت عملی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و استان برگزار می‌شود. 
وی خواستار جلوگیری از واردات فرش از کشورهای مختلف شد و افزود: این امر می‌تواند بازار صنعت فرش داخل کشور را رونق دهد.
این نماینده مجلس گفت: در بودجه امسال عدم قطع مستمری زنان بی‌سرپرست به تصویب مجلس رسید تا این امر مانع ازدواج این قشر نشود.
به گزارش فارس، از 30 بافنده نمونه فرش استان اصفهان در حاشیه نمایشگاه فرش تجلیل شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول