اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستان قدس رضوی؛

بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش ایران افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی آستان‌ قدس رضوی از افتتاح یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فرش منطقه و جهان اسلام در موزه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد.

بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش ایران افتتاح می‌شود
حسین یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ساختمان موزه با مساحت 6 هزار600 متر مربع در چهار طبقه مطابق با آخرین استانداردهای لازم برای نگهداری فرش و منسوجات ساخته شده است.
وی با اشاره به نمایش ده‌ها تخته فرش نفیس و منحصر به فرد و خزانه اشیای نفیس متعلق به دوره‌ها و اساتید به نام افزود: در این گنجینه کم‌نظیر نمونه فرش‌هایی از دوران صفوی تا عصر حاضر متعلق به مهم‌ترین مراکز بافت با طرح‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی اظهار داشت: موزه فرش آستان ‌قدس رضوی در صحن کوثر واقع در ضلع جنوب شرقی حرم مطهر آماده بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی بیان داشت: به منظور حفظ و ارج نهادن به هنرهای اصیل، گنجینه تخصصی فرش در سال 1377 با عنایت تولیت عظمای آستان قدس رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در راستای تحقق افق‌های سند چشم انداز 20 ساله آستان ‌قدس رضوی به منظور توسعه مراکز فرهنگی و ایجاد ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی در مجاورت حرم مطهر و غنی‌سازی اوقات فراغت زائران و با توجه به غنی‌بودن و افزایش فرش‌های این گنجینه که توسط عاشقان امام رضا (ع) اهدا می‌شود.
یوسفی افزود: طرح ساخت موزه تخصصی فرش توسط سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا (ع) در فضای بزرگ‌تر و در عین حال مناسب‌تری برای نمایش فرش‌ها به اجرا درآمد و به منظور بهره‌برداری در اختیار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول