اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان:

سطح زیرکشت مرکبات هرمزگان افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به منظور توسعه باغات، پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه سطح زیرکشت مرکبات استان حدود یک‌ هزار هکتار افزایش یابد.

سطح زیرکشت مرکبات هرمزگان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سیدامیر حمزه‌بهاری‌میمندی در این راستا اظهار داشت: این مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین و لیمو‌لیسبون است.

وی سطح زیرکشت مرکبات را در سال‌جاری بیش از 32 هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت، حدود 375 هزار و 500 تن محصول برداشت شود.

به گفته سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از این میزان سطح زیرکشت، 10 هزار و 827 هکتار با تولید 130 هزار و 463 تن مربوط به پرتقال، 6 هزار و 500 هکتار با تولید حدود 67 هزار تن مربوط به نارنگی و 11 هزار هکتار با پیش‌بینی برداشت 141 هزار تن مربوط به محصول لیموترش است.

سرپرست باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: از این میزان سطح زیرکشت، 2 هزار و 800 هکتار با تولید 30 هزار تن لیموشیرین و 453 هکتار با تولید 4 هزار و 700 هکتار نیز متعلق به محصول نارنج است.

بهاری اذعان داشت: انواع مرکبات استان، حدود 45 درصد از اراضی باغی را با تولید 70 درصد محصولات به خود اختصاص داده که این میزان سطح زیرکشت، برای 22 هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

سطح زیرکشت باغات هرمزگان حدود 75 هزار هکتار عنوان شده که به سبب تولید و سطح زیرکشت برخی از محصولات باغی، استان دارای رتبه‌های برتر کشوری در این زمینه است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول