اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان پایلوت الگوی کشت در کشور انتخاب شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: این استان به‎عنوان نخستین پایلوت الگوی کشت در کشور انتخاب شده است.

گلستان پایلوت الگوی کشت در کشور انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید نصیر سید محمدی عصر امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: به غیر از گلستان، چهار استان دیگر نیز بهعنوان پایلوت انتخاب شدهاند که از سال 1391 اجرا خواهد شد و در راستای آن همه معاونت‌ها مرحله به مرحله وارد حمایت الگوی کشت استانی میشوند.

وی در خصوص الزامات ملی و استانی تعیین‌کننده در خصوص اجرای الگوی کشت تصریح کرد: اگر این اقدام انجام شود با یک‌سری محصولاتی مواجه خواهیم شد که عرضه آن افزایش می‌یابد لذا باید برای عرضه این محصولات چارهاندیشی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: اولین پیشنهاد ما این است که سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره تعاون روستایی و جهاد کشاورزی بتوانند در تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با شرایط جدید الگوی کشت انجام خواهد شد، برنامهریزی کنند.

سید محمدی متذکر شد: سند تنظیم بازار محصولات کشاورزی در دست تدوین است که اکنون مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و حدود 80 درصد آن تعیین شده است.

وی اجرایی شدن الگوی کشت را مستلزم یک کار ترویجی دانست و یادآور شد: نهادههایی که لازم است در اختیار کشاورزان قرار بگیرد، میتواند انگیزهای برای پذیرش و اجرای الگوی کشت جدید کشاورزان به وجود آورد چرا که این تغییرات نیازمند یک کار فرهنگی است و اعتبار ترویجی نیز میطلبد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد: مطالعات خوبی در سطح خاکشناسی در سطح استان، طی سه الی چهار سال گذشته توسط مرکز تحقیقات و منابع طبیعی کشاورزی استان انجام گرفت که این اقدام تنها در دو استان صورت پذیرفته و در راستای این مطالعات 20 عنصر فیزیکی و شیمیایی خاک شناسایی شده است.

سید محمدی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن نقشههای مطالعاتی نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است، متذکر شد: اگر این اقدام صورت بگیرد بخشی از هزینهها در آبیاری تحتفشار به شدت کاهش پیدا میکند.

وی بیان کرد: امیدواریم دستگاههایی که در سطح استان همکاری دارند، ان‌شاءالله زمینهای فراهم کنند تا از دستگاههای ملی درخواست شود تا الگوی کشت با توجه به اینکه پایلوت استانی و مبنای کشوری قرار گرفته در کل کشور موثر واقع شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول