اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صورت گرفت

افزایش 42 درصدی افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد افراد دستگیر شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر 42 درصد افزایش یافته است.

افزایش 42 درصدی افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی عصر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: کمیته مقابله در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان اقدامات چشمگیری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 62 نفر در زمینه قاچاق مواد مخدر دستگیر شده‌اند، ادامه داد: امسال 2 هزار و 964 نفر در این زمینه دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی داده شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان همچنین با بیان اینکه توقیف قاچاق مواد مخدر در استان زنجان دارای رشد 57 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، افزود: این امر نیز نشان از تلاش و‌ آگاهی مسئولان نیروی انتظامی در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته  22 باند قاچاق مواد مخدر در استان زنجان منهدم شد، یادآور شد: امسال این میزان به 28 مورد رسیده است.

شرفی یادآور شد: انهدام باندها قاچاق مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سال گذشته 102 خودرو در زمینه قاچاق مواد مخدر توقیف شده بود که امسال این تعداد به 155 خودرو رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان اذعان داشت: تعداد خودروهای توقیف شده در زمینه قاچاق مواد مخدر دارای افزایش 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات کمیته مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: در زمینه مقابله با طرح‌های نقاط آلوده نیز 32 مورد در سال گذشته بوده است.

شرفی با بیان اینکه امسال 41 نقطه آلوده در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: این مورد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای افزایش 28 درصدی است.

وی در ادامه با اشاره به اثرات سوء مواد مخدر در زندگی فردی و اجتماعی افراد یادآور شد: مواد مخدر یک تهدید جدی برای هر جامعه محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان یادآور شد: نشر مواد مخدر در جامعه موجب از بین رفتن جوانمردی در بین جوانان شده و اراده آنها را سست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از جرائمی که معتادان انجام می‌دهند در دست نیست، یادآور شد: می‌توان گفت که 70 درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد.

شرفی تاکید کرد: هم در زمینه مبارزه با معتاد به عنوان یک مجرم و هم به عنوان یک بیمار باید اقدامات اجرایی به صورت جدی توسط مسئولان ذی‌ربط صورت گیرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول