اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

سمپاشی هوایی در اردبیل کنترل شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تدبیر و همراهی خوب مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و خود زارعان بحث سمپاشی هوایی که یکی از اسباب آلودگی هوا و محیط زیست بود، کنترل شده و در این استان به حداقل رسیده است.

سمپاشی هوایی در اردبیل کنترل شده است

علی حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یکی از خطرات اصلی آلودگی هوا را گرم شدن زمین و در نتیجه ذوب شدن یخ‌ها و ورود آب به دریاها به مقدار زیاد اعلام کرد و اظهار داشت: با یک درجه گرم شدن زمین 18 سانتی‌متر بر حجم آب‌های دریاها افزوده شده و شاهد جاری شدن سیل و حوادث ناگوار هستیم.

وی تخریب لایه ازن را آسیب دیگر آلودگی هوا بیان کرد و افزود: این سوراخ شدن سبب توسعه بیماری‌های مختلف به ویژه بروز سرطان‌های پوستی شده و انسان‌ها را دچار بیماری‌ها و گرفتاری‌های تنفسی و لاعلاج می‌کند.

حمیدی با برشمردن راه‌های تقلیل آلودگی هوا بیان کرد: کنترل وسایط نقلیه و استفاده از خودروهای عمومی و استانداردسازی سوخت می‌تواند به این امر کمک کند به گونه‌ای که استفاده از سوخت استاندارد جهانی 10 برابر خطرات آلایندگی را کاهش می‌دهد.

این مسئول توسعه مراکز فنی خودرو و جایگاه‌های سی‌ان‌جی را در این زمینه از اقدامات اساسی برشمرد و تصریح کرد: در استان اردبیل شش مرکز معاینه فنی خودرو وجود دارد تا صاحبان خودروها با مراجعه سالانه به این مراکز وضعیت حرکت خودروها را چک و کنترل کنند.

حمیدی در ادامه با بیان اینکه در یک دوراندیشی واقعی می‌توان آلایندگی‌ها را کاهش داد، خاطر نشان کرد: ما هر چند امروز در شهر اردبیل با مشکل آلودگی هوا روبه‌رو نیستیم ولی باید به فکر 10 سال آینده باشیم تا مبادا در حوزه ترافیک و آلودگی به وضعیت تهران و تبریز دچار شویم.

وی گسترش فضای سبز را راهگشا در این زمینه و نشاط‌آفرین در حوزه اجتماعی دانست و اضافه کرد: محیط زیست و کاشت درخت سهل‌ترین و بهترین راه پس دادن دی‌اکسید کربن و دریافت اکسیژن جدید است که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ممانعت از راه‌اندازی صنایع آلاینده به ویژه صنایع دیپرت شده از سایر استان‌ها را در کنترل آلایندگی هوا مؤثر برشمرد و بیان داشت: ما در این زمینه باید به هوش باشیم تا با مجوز ندادن به صنایع آلاینده عارضه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی توسعه اقتصادی صنایع با محوریت صنایع سبز را گام چهارم در پیشبرد امور و تحولات جهانی توصیف کرد و ادامه داد: در استان اردبیل برخی فعالیت‌ها نظیر آتش زدن کاه و کلش به آلودگی هوا به همراه سمپاشی هوایی ضربه وارد می‌کند که در این زمینه سعی کردیم کنترل‌های لازم را داشته باشیم.

حمیدی گفت: اهمیت فضای سبز و درختکاری مورد توصیه مکرر ما است به گونه‌ای که یک هکتار جنگل از تولید 68 تن گرد و غبار جلوگیری کرده و بیش از 2.5 تن اکسیژن ناب تولید می‌کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول