اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

سیاست خارجی به جدایی اتحادیه اروپا از آمریکا بیاندیشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید از همه ابزارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از همراه شدن اتحادیه اروپا با آمریکا استفاده کرد و سیاست خارجی به جدایی اتحادیه اروپا از آمریکا بیاندیشد.

سیاست خارجی به جدایی اتحادیه اروپا از آمریکا بیاندیشد

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در ارتباط با تحریم‌هایی که از سوی کشورهای اروپایی مطرح و خواهان به اجرا گذاشتن آن از شش ماه آینده هستند؛ می‌توان به نقش آمریکا در تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها نسبت به ایران اشاره کرد.

وی گفت: نکته مهم این است که اروپا نمی‌خواهد بازارهای ایران و موقعیت خود را در منطقه خاورمیانه از دست بدهد و اتحادیه اروپا خواهان به هم خوردن وضعیت اقتصادی خود در منطقه خلیج‌فارس نیست.

نماینده اصفهان در مجلس افزود: چون امسال آخرین سال ریاست جمهوری اوباما است و او قصد ندارد در انتخابات و در مقابل جمهوری خواهان شکست بخورد، به دنبال طرح موضوع جدیدی در عرصه بین‌المللی است که به نفع خود در سیاست داخلی از آن استفاده کند.

فولادگر با اشاره به اینکه موضوع‌هایی همچون عراق، افغانستان و تروریسم دیگر کاربردی در عرصه سیاست خارجی آمریکا نداشته و از طرف دیگر نهضت‌های اسلامی منطقه نیز شرایط را برای آمریکا سخت‌تر کرده است، ادامه داد: بنابراین اوباما خواهان طرح بحث‌های جدیدی در سیاست خارجی خود با دیگر کشورهاست.

وی افزود: آمریکا با اعمال تحریم‌ها و همچنین با همراه کردن اتحادیه اروپا برای فشار وارد کردن و تحریم‌های بین‌المللی در قبال ایران، خواهان تغییراتی در سیاست خارجی و اعمال قدرت بر منطقه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کشورهای اتحادیه اروپا وضعیت مشخصی نداشته و در دو موضع متفاوت قرار دارند، اول اینکه آیا به عنوان کشورهایی مستقل و در راستای تأمین منافع ملی خود به ویژه در منطقه خاورمیانه اقدام کنند و دوم اینکه آیا تحت فشار آمریکا و سلطه او قرار بگیرند و برای تأمین خواسته‌های آمریکایی‌ها باشند.

وی گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی در برابر کشورهای اروپایی باید بر اساس جدایی بین اتحادیه اروپا با آمریکا قرار بگیرد در حالی که بر منافع ملی خود نیز تاکید داریم.

فولادگر اضافه کرد: جمهوری اسلامی تلاشی گسترده در استفاده از همه ابزارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از همراه شدن اتحادیه اروپا با آمریکا انجام می‌دهد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول