اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی:

کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مشتری نفت ایران هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: غرب که دچار بحران شدید مالی است با مطرح کردن موضوع تحریم نفتی به دنبال فرافکنی افکار عمومی است.

کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مشتری نفت ایران هستند

محمود دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به موضوع تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا اظهار کرد: اتحادیه اروپا از مطرح ساختن موضوع تحریم نفتی ایران دو هدف را دنبال می‌کند که یکی افزایش فشار روانی بر ملت ایران و دیگری انحراف افکار عمومی مردم خود از مشکلات این کشورهاست.

وی افزود: آمریکا و اروپا هردو دچار بحران شدید مالی هستند و با توجه به جنبش‌های اعتراض‌آمیز شکل ‌گرفته در این کشورها، تلاش می‌کنند تا راهی برای کاهش نارضایتی‌های مردم خود بیابند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: یکی از راه‌هایی که غرب برای کنترل افکارعمومی مردم خود در جریان نارضایتی‌های اقتصادی در پیش‌گرفته، ساختن سناریوهایی درباره کشورهای دیگر است تا بتواند خود را پشت آن سناریوها پنهان کند.

وی عنوان کرد: غرب مطرح کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به عنوان یک تهدید و ادامه فشار بر کشورمان را راهی برای برون‌رفت از شرایط حال حاضر خود می‌بیند.

دهقانی ادامه داد: کارکرد دیگر این قبیل مسائلی که در فضای اتحادیه اروپایی مطرح می‌شود، تاثیر بر افکار عمومی ملت ایران است تا به وسیله آن مردم را از کارآمدی نظام ناامید کنند.

وی با بیان اینکه این تحریم‌ها بیشتر جنبه روانی دارد تا واقعیت خارجی افزود: بعد تبلیغاتی در اینگونه حرکات بسیار روشن است و در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز وجود داشته است.

عضو مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری اذعان داشت: البته این قبیل اقدامات تاثیری بر اراده ملت ایران در ادامه راهی که در پیش دارند، نخواهد گذاشت چراکه ملت ایران در طی این 30 سال با ترفندهای نظام سلطه برای به زانو درآوردن دشمنان خود آشنا شده‌اند.

وی گفت: اینکه مردم در کشور زندگی عادی خود را دارند و اعتنایی به عربده‌کشی‌های استکبار نمی‌کنند، نشانه همین بی‌اثری فشار غربی‌ها بر ملت ایران است.

دهقانی با اشاره به ارتباط افزایش تحریم با موضوع انتخابات گفت: غرب تلاش می‌کند در آستانه انتخاباتی که برای ملت ایران بسیار سرنوشت‌ساز است با انجام بازی‌های جدید سیاسی حضور مردم در انتخابات را مورد تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: غرب تلاش می‌کند در آستانه انتخابات با افزایش فشار روانی بر ملت ایران و بهره‌گیری از عوامل داخلی خود، حضور مردم را کم‌رنگ کرده و مقدمات ایجاد تنش‌های داخلی جدید را رقم بزنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان بی‌تاثیر بودن این فشارها علیه ملت ایران، گفت: ملت ایران در این مدت پس از انقلاب نشان دادند که هرگاه دشمن فشار بیشتری وارد سازد، با شور بیشتری در صحنه حمایت از نظام وارد خواهند شد.

وی با اشاره به واگذار کردن مقوله تحریم‌‌ها به شش ماه دیگر توسط اتحادیه اروپایی، گفت: اینکه پس از شش ماه بتوانند به این موضوع جامه عمل بپوشانند، جای تردید دارد و در حال حاضر این موضوع تنها در حد جنگ روانی است.

دهقانی اضافه کرد: اگر اتحادیه اروپایی در واقع نیز این موضوع را عملی کند، تاثیری بر اقتصاد کشور نخواهد گذاشت.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه اروپا تنها 18 درصد از سهم صادرات کشورمان را خریداری می‌کند و 82 درصد از نفت ایران در خارج از این اتحادیه به فروش می‌رسد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در شرایطی که کشورهای زیادی خارج از اتحادیه اروپا خواستار خرید نفت بیشتر از ایران هستند، جمهوری اسلامی این فرصت را دارد که به راحتی برای این 18 درصد جایگزین پیدا کرده و نفت خود را به فروش برساند.

وی گفت: نکته دیگر این است که عملی شدن این تحریم‌ها علیه ملت ایران در نهایت به ضرر خود غربی‌ها تمام خواهد شد چرا که افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته و این موضوع برای اروپای بحران‌زده نتیجه بدی در پی دارد.

دهقانی خاطرنشان کرد: از طرفی واکنش ایران و مقابله به مثل با این کشورها مطمئنا مشکلاتی را برای این کشورها به وجود خواهد آورد.

وی افزود: برخی پالایشگاه‌های کشورهای اروپایی بر اساس خواص نفت ایران طراحی و ساخته شده و جایگزینی نفت ایران با هر نفت دیگری این پالایشگاه‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.

سردبیر نشریه پرتو سخن در پایان اظهار داشت: این قبیل اقدامات نه تنها به ضرر ملت ایران تمام نخواهد شد، بلکه نشان‌دهنده ضعف دشمنان در مقابل کشورمان است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول