اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد:

حمایت کامل اتحادیه اروپا از کریدور دریای خزر

خبرگزاری فارس: دبیرکل کریدور بین‌المللی تراسیکا با تاکید بر حمایت کامل اتحادیه اروپا از کریدور بین‌المللی تراسیکا گفت: دریای خزر به عنوان کلیدیترین قسمت این کریدور است و بندر امیرآباد قطعا به ما در تحقق اهدافمان یاری میکند.

حمایت کامل اتحادیه اروپا از کریدور دریای خزر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی بندر امیر آباد، دبیرکل کریدور حمل و نقل بین‌المللی تراسیکا و هیئت همراه با حضور مدیران ارشد حمل و نقل استان مازندران و مدیر و معاونان بندر امیرآباد از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید کردند.
ادوارد بیریوکف دبیرکل کریدور بین المللی تراسیکا در این بازدید در سخنانی با تشکر از استقبال گرم مسئولان بندر امیرآباد به بیان تاریخچه‌ای از تشکیل این کریدور بین‌المللی پرداخت و از عضویت کشورهای رومانی، بلغارستان، ترکیه، مولداوی، اوکراین، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان  روسیه و ایران خبر داد.
وی با اشاره به ساده‌کردن حمل کالا از اروپا به آسیا و همچنین پائین آوردن قیمت و بالا بردن امنیت ترانزیت کالا به عنوان هدف اصلی ایجاد این کریدور خبر داد. 
ادوارد بیریوکف با تاکید بر حمایت کامل اتحادیه اروپا از کریدور بین‌المللی تراسیکا گفت: دریای خزر به عنوان کلیدی‌ترین قسمت این کریدور است و بندر امیرآباد با استعدادهای زیادی که در امر ترانزیت کالا دارد قطعا به ما در تحقق اهدافمان یاری می‌کند.
دبیر کل کریدور بین‌المللی تراسیکا با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با امکان جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌تواند به صورت چند منظوره به ما کمک کند که این امر در نهایت منجر به کاهش قیمت نهایی کالا و امنیت خاطر سرمایه‌گذار و مصرف‌کننده می‌شود.
وی در ادامه از فعال کردن جاده ابریشم و به دنبال آن اتصال خاور دور به چین و اروپا به عنوان کوتاه‌ترین راه از آسیا به اروپا تاکید کرد و یادآور شد: با این کار قیمت حمل و نقل و قیمت کالا کاهش یافته و تحولی در کاهش رکود اقتصادی جهان ایجاد می‌شود.
ادوارد بیریوکف از برگزاری اجلاس اعضای کریدور تراسیکا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بر حضور مدیریت و مسئولان این بندر در آن اجلاس تاکید کرد.
 
* بندر امیرآباد به عنوان پایلوت ترانزیت دام، سوخت و خودرو
مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد نیز در سخنانی به معرفی ویژگی‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های این بندر پرداخت و تصریح کرد: بندر امیرآباد به عنوان  بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر است که در سازمان جهانی دریانوردی (IMO) به عنوان کریدور شمال جنوب و همچنین هاب(بندر کانونی) بنادر شمالی تعیین شده است.
سید علی نعیمی با تاکید بر اینکه این بندر هم از نظر کاهش هزینه‌ها و هم از نظر کوتاهی مسیر دسترسی این بندر به مراکز بزرگ صنعتی همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد، بر استفاده از سیکل ترکیبی حمل و نقل به عنوان یکی از ویژگی‌های خاص این بندر از اتصال به شبکه ریلی سراسری کشور، نزدیکی به خط لوله سوآپ نفتی نکا، نزدیکی به فرودگاه ساری و گرگان و دارا بودن اسکله رورو کامیون به عنوان مهم‌ترین مزایای این بندر یاد کرد.
نعیمی در ادامه از بندر امیرآباد به عنوان پایلوت و ترانزیت دام کشور، سوخت کشور و خودرو یاد کرد.
وی به توسعه اراضی پشتیبانی در بندر امیرآباد اشاره کرد و بر وجود زون‌های خدماتی، عملیاتی، صنعتی و سوختی در این  بندر خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه از صدور قبض انبار به صورت تفکیکی و مقررات کار خاص به عنوان ویژگی‌های این منطقه یاد کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است از ساخت یک سیلوی 53 هزار تنی با مشارکت کشور قزاقستان خبر داد و ابراز داشت: حجم بالایی از غلات مازاد کشورهای حاشیه دریایی خزر از طریق این بندر به سایر کشورها صادر می‌شود.
وی همچنین از ساخت کارخانه فولاد با ظرفیت سالانه 800 هزار تن، کارخانه تولید گچ و کارخانه تولید کاغذ و کارخانه بسته‌بندی میوه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد.
در ادامه ایگور رولوف، معاون اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای در سخنانی با تاکید بر توسعه بنادر و گسترش حمل و نقل زمینی و دریایی برای پیشبرد اهداف حمل و نقلی کشورهای حوزه کریدور تراسیکا تاکید کرد.
 
* جابه‌جایی سالانه 3 میلیون تن کالا توسط خطوط ریلی
سیدعلی اسد رئیس شورای حمل و نقل و مدیرکل راه و ترابری استان مازندران با بیان سخنانی گفت: ارتقای حمل و نقل ریلی دریایی و دریایی همواره در دستور کار ما قرار دارد و توسعه جاده‌ای از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی است.
فرهاد ظهور پرواز مدیرکل راه آهن شمال در سخنانی به بیان مزایای حمل و نقل ریلی پرداخت و بر بهره‌برداری از حمل و نقل ترکیبی تاکید کرد و از جابه‌جایی سالانه 3 میلیون تن کالا توسط خطوط ریلی راه آهن شمال خبر داد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول