اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

قرآن در حوزه‌ها حرف اول را بزند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به فعالیت‌های قرآنی انجام شده در حوزه‌ها، این فعالیت‌ها را کافی ندانست و گفت: باید روزی برسد که قرآن در حوزه‌ها حرف اول را بزند.

قرآن در حوزه‌ها حرف اول را بزند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پنجمین اجلاس مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم که جمعه شب در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به آیه نهم سوره حجر اظهار داشت: در این آیه آمده است که خداوند حافظ قرآن است و بسیاری از افراد این آیه را فقط ناظر بر تحریف نشدن قرآن می‌دانند.
وی ادامه داد: ما نیز در بحث‌های تحریف‌ناپذیری قرآن از این آیه استفاده می‌کنیم ولی آسیب‌هایی که ممکن است به این کتاب آسمانی وارد شود، فقط تحریف نیست.
این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که ممکن است به قرآن وارد شود ایجاد شبهه در آن است، تصریح کرد: قرآن به قدری منطق قوی و صریح دارد که در برابر همه شبهات می‌ایستد و با دلیل و برهان پاسخ هر شبهه‌ای را بیان می‌کند.
مکارم شیرازی مرور زمان و عمل نکردن پیروان قرآن به فرامین آسمانی آن را از دیگر آسیب‌هایی دانست که ممکن است به قرآن وارد شود و در ادامه اظهار داشت: راه‌های متعددی برای حفظ قرآن وجود دارد که یکی از آنها امداد الهی و قولی است که خداوند متعال در این زمینه داده است و این امر بدون دخالت ما انجام می‌شود.
وی اعتراف غیر مسلمانان در خصوص عظمت قرآن را راه دیگر حفظ قرآن دانست و گفت: خیلی از افراد غیرمسلمان و بیگانه از عالم اسلام به تعریف و تمجید از عظمت این کتاب آسمانی پرداخته‌اند که این امر نیز موجب حفظ و گسترش قرآن می‌شود.
این مرجع تقلید سومین راه حفظ قرآن را دشمنی دشمنان با قرآن معرفی کرد و افزود: به دنبال نوشتن کتاب آیات شیطانی و سپس فتوای امام راحل در خصوص نویسنده آن، قرآن در دنیا مطرح شد و بیشترین کتابی که آن سال در دنیا به فروش رسید قرآن بود و چه بسا عده زیادی به واسطه دشمنی دشمنان شکست خورده اسلام، به عظمت قرآن پی بردند و به اسلام گرایش پیدا کردند.
مکارم شیرازی ادامه داد: راه بعدی حفظ قرآن کریم این است که قرآن‌پژوهانی پیدا می‌شوند که در حفظ آن می‌کوشند، احساس وظیفه کرده و در مقابل قرآن جانفشانی می‌کنند، جواب شبهات را می‌دهند و به نشر آن می‌پردازند و سبب می‌شوند که خداوند به واسطه آنها قرآن را حفظ کند.
وی با اشاره به پیشرفت روزافزون علم دنیا در عرصه‌های مختلف ابراز داشت: اکتشافات علمی سبب می‌شود روزبه‌روز منزلت قرآن در دنیا آشکارتر شود و این مساله باعث جاودانگی قرآن است.
این مرجع تقلید در ادامه مطرح شدن قرآن در جامعه را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: پس از انقلاب، قرآن در همه جا مطرح شد و حوزه‌های علمیه فعالیت‌های بیشتری را انجام داده و به پژوهش‌های قرآنی اهمیت فراوانی دادند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود همه فعالیت‌هایی که در حوزه در خصوص قرآن انجام شده اما هنوز قرآن جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و امیدواریم با زحمات همه قرآن پژوهان، مفسران و مترجمان این کتاب آسمانی روزی برسد که در حوزه‌ها حرف اول را قرآن بزند.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول