اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

ثبت‌نام 57 هزار دانش‌آموز در طرح نهضت ملی حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ثبت‌نام 57 هزار دانش‌آموز کردستانی در نهضت ملی حفظ قرآن کریم در سطح استان خبر داد.

ثبت‌نام 57 هزار دانش‌آموز در طرح نهضت ملی حفظ قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج خسرو ساکی ظهر امروز در مراسم دیدار دانش‌آموزان عمره مفرده با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های فرهنگی سازمان آموزش و پرورش استان دایر کردن مدارس قرآنی در سطح استان است.
وی افزود: در حال حاضر 220 مدرسه قرآن تخصصی در سطح استان فعال است که از این تعداد 140 مدرسه در سال گذشته و مابقی امسال دایر شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به اینکه 57 هزار دانش‌آموز استان برای حفظ قرآن ثبت‌نام کردند، بیان داشت: این تعداد دانش‌آموز برای حفظ قرآن از 5 جزء تا 30 جزء ثبت‌نام کردند که با حفظ قرآن از طرف وزارت آموزش و پرورش هدایای نفیسی به آنان داده می‌شود.
ساکی ابراز امیدواری کرد: که در آینده با توسعه و گسترش مدارس قرآنی و نهضت ملی حفظ قرآن تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده بیشتر شود.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای برنامه‌های تربیتی و انجام فعالیتهای متعدد از جمله اعزام دانش آموزان به مشهد شهدا و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و مکان‌های زیارتی و زیارتگاه‌های شهدای گرانقدر در جنوب و غرب کشور انجام داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه اظهار داشت: در سال‌جاری 8 هزار و 250 دانش‌آموز پسر و 7 هزار و 1150 دانش‌آموز دختر به همراه 800 نفر از فرهنگیان استان به جبهه‌های جنوب و غرب کشور اعزام شدند.
ساکی هدف از اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را تاثیرگذاری این مناطق در روحیه آنان برای مقابله با جنگ نرم و آشنایی با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
* 112 دانش‌آموز پسر کردستانی عازم سرزمین وحی می‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه از اعزام 120 دانش آموز پسر و 8 مربی به سرزمین وحی در قالب کاروانی خبر داد و اضافه کرد: این دانش‌آموزان علاوه بر معنویات سفر با تاریخ اسلام و قرآن کریم در طول سفر آشنا خواهند شد.
ساکی از تحقق 100 درصدی سهمیه استانی در عمره مفرده دانش‌آموزی خبر داد و اضافه کرد: در این سفر معنوی دانش‌آموزان پسر در قالب کاروانی به مدت 12 روز به خانه خدا اعزام می‌شوند.
وی در پایان گفت: سال گذشته 50 نفر از دانش‌آموزان استان به خانه خدا اعزام شدند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول