اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی خبر داد

اعلام نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان تا نیمه بهمن‎

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان از اعلام فهرست اسامی نامزدهای مورد حمایت این جبهه تا نیمه بهمن‎ماه جاری خبر داد.

اعلام نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان تا نیمه بهمن‎
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منوچهر متکی شامگاه جمعه در نخستین همایش جبهه متحد اصوالگریان در شهرکرد با اشاره به جایگاه والای ایران اسلامی در جهان، اظهار داشت: ایران در 1400 سال پیش با زینت دادن و محتوایی کردن آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن خود به دین اسلام، جایگاه عظیمی را در جهان از آن خود کرد به گونه‌ای که امروز در زمره کشورهای سرآمد در جهان اسلام است.
وی، انقلاب اسلامی ایران را الهام‌بخش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران که هم‌اکنون در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی خود قرار دارد، منشأ تحول عظیم در کشورهای عربی منطقه شده که این افتخار به برکت مجاهدت‌‌های امام راحل(ره)، جانشین خلفشان و پایداری و مقاومت ملت بزرگ ایران است.
متکی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تدبیر و مدیریت امام خمینی(ره) را عامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) نام ایرانی را در فضا و محیط بین‌المللی امروز مطرح کردند چراکه ایشان به ظرفیت و خلوص ملت ایران پی برده و بر همین اساس بود که چنین تحول عظیمی را رقم زدند.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، تصریح کرد: امروز ملت ایران دوباره در آستانه‌ حماسه‌ دیگری قرار دارند که باید به‌گونه‌ای عمل کنند که اقدام جاودان امام خمینی(ره) به خوبی پاس‌داشته شده و خللی در آن ایجاد نشود.
متکی، استکبار جهانی را نخستین و سرسخت‌ترین رقیب در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور دانست و گفت: استکبار جهانی به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش تبلیغات خود را آغاز کرده و با تشدید تحریم‌ها، مطرح کردن موضوع انرژی هسته‌ای ایران و فشارهای جدید برنامه‌های خود را به پیش می‎برد.
وی، به حداقل رساندن مشارکت مردمی را مهم‌ترین هدف استکبار جهانی در این انتخابات برشمرد و افزود: کاهش مشارکت و زمینه‌سازی برای تحریم انتخابات و به دنبال آن زیر سئوال بردن مشروعیت نظام در داخل و خارج از کشور از اهداف شوم دشمن در این برهه از زمان است.
متکی با بیان اینکه نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل از وجوه متمایزی برخوردار است و همین عاملی شده تا بسیاری از بزرگان کشور چون آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی که در دوره‌های گذشته نقش ارشادی داشتند، در این دوره مستقیم به عرصه انتخابات وارد شوند.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان وجود رقبای آشکار و پنهان را از وجوه متمایز این دوره از انتخابات دانست و افزود: به دنبال اقدامات استکبار جهانی، دنباله‌های داخلی آن نیز در کشور به دنبال مایوس کردن مردم و کاهش مشارکت آن‌ها هستند و جریان‌ها و تشکل‌هایی در حال حاضر وجود دارد که تاکتیک‌ها و اقداماتشان شفاف نیست.
متکی در ادامه به قدرت‌گیری جبهه‌ اصولگرایی از سال 1381 به دنبال انتخابات شوراهای دوم اشاره کرد و گفت: از سال 81 و با شوراهای دوم زمینه ورود جبهه اصولگرایی آغاز و سپس قدرت‌گیری آن با انتخابات هفتمین دوره مجلس، نهمین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس هشتم، شوراهای سوم و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تداوم پیدا کرد.
وی افزود: بر همین اساس طی یک دهه است که جبهه اصولگرایی در کشور نقش مهمی ایفا کرده و البته در این میان توفیقات و عدم توفیقاتی هم داشته و نهمین دوره انتخابات مجلس زمینه مناسبی فراهم کرده تا با ارزیابی این عملکرد و تکمیل و اصلاح آن به ورودی موفق در مجلس دست پیدا کند.
متکی به برنامه جبهه متحد اصولگرایان در فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شناسایی داوطلبان و انطباق آن‌ها با اصول و مبانی اصولگرایی و عملیاتی کردن مجموعه اقدامات لازم برای ورود به مجلس از مهمترین این برنامه‌هاست.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان از اجرای طرح نظرسنجی به‌عنوان اقدامی ابتکاری از سوی جبهه متحد اصولگرایان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این طرح برای دستیابی به اینکه کدام‏ یک از داوطلبان اصولگرا از اقبال مردمی برخوردار بوده و از شانس بیشتری برای ورود به مجلس برخوردار است، اجرا می‌شود.
متکی، بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی جبهه‌ اصولگرایان تاکید کرد و گفت: وحدت از منظر ما یک استراتژی و نه یک تاکتیک است و باید تلاش ویژه‌ای در ایجاد وحدت به‌عنوان یک ضرورت اساسی به کار برد.
وی از اعلام فهرست اسامی اصولگرایان تا نیمه بهمن‌ماه جاری خبر داد و افزود: اسامی نهایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان با توجه به منشور اصولگرایی جامعتین، بررسی شرایط داوطلبان و بر اساس شیوه موردنظر مشخص و اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در انتخاب داوطلبان به شرایط بومی و بافت اجتماعی مخصوص به هر منطقه و استانی نیز توجه خواهد شد.
انتهای پیام/ح10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول