اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سابق جبهه متحد اصولگرایان کرج:

اتحاد زیر بیرق ولایت بهترین استراتژی اصولگرایان است

خبرگزاری فارس: دبیر سابق جبهه متحد اصولگرایان کرج گفت: در شرایط فعلی بهترین استراتژی برای اصولگرایان فعال در انتخابات، وحدت زیر بیرق اسلام و پیروی از مقام عظمای ولایت است.

اتحاد زیر بیرق ولایت بهترین استراتژی اصولگرایان است
علی شیرین‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم و تلاش بدخواهان اسلام و انقلاب برای کم‌رنگ کردن حضور مردم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر خود را برای برگزاری یک انتخابات دیگر و کسب نظر مردم برای تشکیل قوه مقننه آماده می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم‌چون گذشته برخی از مخالفان، شبهاتی را درباره ماهیت الهی ـ مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش و تاثیر رأی مردم در اداره کشور مطرح می‌کنند که باید بدانند تفکر ولایی شعار نبوده، بلکه یک ایدئولوژی موفق و به واقعیت پیوسته است که با حمایت و حضور همیشگی مردم، طبق دین ناب اسلام به اداره امور کشور پرداخته است.
 
* انتخابات در ایران نماد مردم‌سالاری دینی است
دبیر سابق جبهه متحد اصولگرایان کرج در ادامه به شیوه‌های اداره جوامع در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: حکومت‌های فعلی در جهان هر کدام به شیوه‌ای کشور خود را اداره کرده و برای این شیوه‌ها نیز الگوهایی دارند.
وی تصریح کرد: برای درک واقعیت حکومت‌های مذکور نباید به شعارهایی که حاکمان سر می‌دهند چندان توجه داشت، بلکه باید با استفاده از نشانه‌ها و شواهد موجود و تکیه بر بازخوردها و با تحلیل عمیق به ماهیت اصلی آنها پی برد.
این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: به عنوان نمونه بسیاری از حکومت‌ها خود را دموکرات معرفی می‌کنند، اما در عمل مشاهده می‌شود که ده‌ها سال است هیچ انتخاباتی در آن کشورها برگزار نشده و از سوی دیگر برخی از دولت‌ها مدعی پیروی از احکام و تعالیم دینی هستند، اما در عمل حامی قوانین و شیوه‌های لاییک بوده و تاکیدی بر اجرای قوانین دینی در جامعه خود ندارند.
شیرین‌زاد عنوان کرد: ما در ایران به صورت میانگین سالی یک انتخابات آزاد و با حضور پرشور مردم برگزار می‌کنیم و طی سه دهه اخیر دولت‌ها و مجالسی با رویکردهایی متفاوت بر سر کار آمدند.
شیرین‌زاد گفت: با توجه به تاکید مردم و مسئولان کشور بر پایبندی به احکام و تعالیم اسلامی و اجرای حدود الهی در کشور و هم‌چنین برگزاری منظم انتخابات در ایران، می‌توان نتیجه گرفت که ایران دارای حکومتی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.
وی افزود: توفیقات و پیروزی‌های کشور پس از انقلاب تاکنون و مسئله بیداری اسلامی نشانه پیروزی و موفقیت تئوری مردم‌سالاری دینی از یک سو و تحولات سیاسی اجتماعی اخیر در کشورهای غربی و عربی به خوبی شکست و فروپاشی مدل لیبرال دموکراسی غربی را از طرف دیگر به تصویر کشیده است.
 
* همه کسانی که سؤال دارند،‌ دشمن نیستند 
این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید به شبهات و سؤالات به ویژه مسائلی که از سوی نسل جوان طرح می‌شود، به درستی و به صورت شفاف پاسخ داد، گفت: اگر چه بدخواهان بسیاری در داخل و خارج حضور دارند که هدفی به غیر از ناامید کردن مردم و ایجاد شبه در اذهان آنها ندارند، اما به طور قطع تمام کسانی که سؤال و شبهاتی دارند، دشمن نظام نیستند.
شیرین‌زاد ادامه داد: بنابراین باید به سؤالات این قشر از جامعه با سعه‌صدر و شفاف پاسخ گفت و ضمن ارائه کارنامه و عملکرد‌ها، برای رفع شبهات نسل جوان تلاش کرد.
وی افزود: هم‌چنین باید تحمل نقد و مخالفت را در خود ایجاد کنیم و حتی باید با صداقت و صراحت به نقاط ضعف و کاستی‌ها اشاره کرده و ضمن پذیرش مسئولیت‌ این نواقص در راستای رفع آنها برآمد.
 
* حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، اسلامی، عقلانی و واجب است
وی در ادامه بر لزوم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه‌های مهم مکتب اسلام استفاده از مشورت در امور است و انتخابات نیز به نوعی اخذ مشورت به شیوه‌ای نوین محسوب می‌شود.
شیرین‌زاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اصول عقلی ثابت کرده است که اداره امور کلان با نظرات فردی میسر نیست و همه نظرات و دیدگاه‌ها باید به کار گرفته شوند.
وی تاکید کرد:‌ بنابراین حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و ارائه نظر خود، عقلانی و با توجه به نظر مراجع از واجبات است، به صورتی که توسعه و پیشرفت کشور، وابستگی مستقیم به میزان مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه اداره کشور دارد.
شیرین‌زاد در پایان اظهار کرد: با توجه به بصیرت ملت ایران به فضل الهی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با حضور گرم، پرشور و حداکثری مردم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول