اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فومن:

تحریم نفتی جنگ روانی علیه ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فومن گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا با اعلام تحریم نفتی جنگ روانی علیه ایران را آغاز کردند اما حتی با چنین تحریمی ملت ایران از حرکت باز نمی‌ایستد و در اراده آهنین ملت ایران خللی ایجاد نمی‌شود.

تحریم نفتی جنگ روانی علیه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اعتقاد به وجود حضرت مهدی (عج) نشانه مومنان است، اظهار داشت: شیعه به اصل امامت و غیبت امام عصر(عج) معتقد است که خداوند به قدرت خود مهدی (عج) را در پرده غیبت قرار داده و هرگاه که امر الهی باشد حضور می‌یابد و جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

وی افزود: مهدی (عج ) انتقام گیرنده دشمنان حق است که در غیبت کبری دل‌ها سخت می‌شود و خداوند به جز کسانی که به غیبت معتقدند کمک نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه فومن با اشاره به علوی بودن ملت ایران ابراز داشت: زمانی علوی بودن بدترین گناه بود و حتی پسری جرات نمی‌کرد که پدر خود را از علوی بودنش آگاه کند و یا اینکه بنی فاطمه تا زمان مرگ جرات علوی بودن را نداشتند و اکنون علوی بودن افتخار ملت ایران است و شیعه‌ای که پیرو علی(ع) است باید پیرو ولایت باشد و از کلام علی (ع) بهره ببرد.

وی با بیان اینکه معیار تقوا عمل صالح است، افزود: تقوا عملی است که جامعه، حکومت و زمان خود را بشناسیم و رمز شکست و پیروزی در زندگی خود را بدانیم.

صفوی، دهه مبارک فجر امسال را تقارن با هفته وحدت دانست و اذعان داشت: ماه ربیع‌الاول بهار ایام است و در این ماه دهه فجر و هفته وحدت با هم مصادف شده‌اند و در گرامیداشت این ایام باید به مسائل کلی اسلام و انقلاب توجه داشته باشیم.

وی، تحریم خرید نفت اتحادیه اروپا را در حرکت‌های ایران بی‌تاثیر دانست و گفت: دشمن جنگ روانی جدیدی علیه ایران آغاز کرده و آن صدور بیانیه اتحادیه اروپا از تحریم خرید نفت ایران است.

امام جمعه فومن، با بیان اینکه اروپا تنها خریدار 18 درصد نفت ایران است، خاطرنشان کرد: اجرای این قرارداد 6 ماه دیگر است اما حتی با چنین تحریمی ملت ایران از حرکت باز نمی‌ایستد و در اراده آهنین ملت ایران خللی ایجاد نمی‌شود بلکه با این تحریم شاهد افزایش قیمت نفت و افزایش تشویش در اروپا خواهیم بود.

وی، سرنگونی سردمداران جبار عرب را نشانه پیروزی مسلمانان دانست و یادآور شد: شاهد فرار عبدالله صالح دیکتاتور یمن بودیم کسی که کمتر از یک سال بیش از 10 هزار نفر را نابود کرد و در دین اسلام اگر کسی یک مومن را بکشد مانند این است که تمام عالم را کشته است و خداوند جباران و ستمگران را نابود می‌کند و در آینده نزدیک با مبارزه و ایستادگی مسلمانان شاهد نابودی مفتضحانه خاندان آل خلیفه خواهیم بود.

صفوی با اشاره به اینکه شیعه پیرو علی (ع) باید پیرو ولایت فقیه باشد، متذکر شد: همه باید دقت کنند که حتی یک رای هم می‌تواند سرنوشت کشور را عوض کند و کسی که عالم زمان خود باشد دچار اشتباه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در کشور دموکراسی مردم در سرنوشت خود موثر هستند و این تاثیر با رفتن بر سر صندوق‌های رای و انتخاب صحیح مردم است.

خطیب جمعه فومن با اشاره به اینکه زندگی دنیا ارزشی ندارد که آدمی کرامت خود را زیر سؤال ببرد، اذعان داشت: اگر کسی در انتخابات بخواهد بر هوای نفسانی و با پول کاندیدایی را انتخاب کند خیانت کرده و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات افرادی را باید انتخاب کنیم که حامی ولایت و خون شهیدان باشند و برای حمایت از ولایت و تمامیت ارضی حرکت کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول