اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی خبر داد

بهره‌برداری از بیمارستان 120 تخت‌خوابی ایران در کربلا

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی، گفت: بیمارستان 120 تخت‌خوابی حضرت زین‌العابدین(ع) که توسط جمهوری اسلامی ایران در کربلا در حال ساخت است، به ‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از بیمارستان 120 تخت‌خوابی ایران در کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، جعفر دهنوی در نشست هم‌اندیشی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات نیشابور در محل دفتر معاون استاندار و فرماندار نیشابور اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) چهار متر بالاتر رود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌ای با عنوان «یا حسین» در پنج گام، سنگ‌های دور حرم حضرت امام حسین(ع) تعویض می‌شود، اضافه کرد: صحن‌های حرم‌های حضرات امام حسین(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع)، مسقف می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی با تقدیر از مشارکت مردم خراسان‌رضوی در بازسازی حرمین شریفین کاظمین‌(ع) از تلاش مردم نیشابور در تامین خشت‌های طلای گنبدهای حرمین امامین موسی‌کاظم‌(ع) و امام جواد(ع)، تقدیر به ‌عمل آورد.

وی اطلاع داد: ساخت هفت درب مسجد صفوی توسط ستاد بازسازی این استان قبول شده که چهار درب آن نصب شده و مقدمات نصب سه درب دیگر در حال فراهم شدن است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی، بازسازی عتبات را سفارش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه هیچ اجر و قربی از امتم مگر مودت به اهل‌‌بیتم نمی‌خواهم، دانست. 

دهنوی با بیان اینکه خداوند متعال دستور احترام این مکان‌ها را داده است، اظهار امیدواری کرد با نابودی آل‌سعود در بقیع، صحن و سرایی ساخته شود.

هم‌چنین فرماندار نیشابور نیز اظهار داشت: مردم این شهرستان از 11 هزار خشت طلای گنبدهای حرمین کاظمین(ع)، 900 خشت آن را تامین کردند.

سیدجلال هاشمی افزود: ستاد بازسازی عتبات‌عالیات این شهرستان به نمایندگی از مردم ولایت‌مدار نیشابور 800 میلیون تومان بابت بازسازی مسجد صفوی شهر کاظمین، تعهد اخلاقی داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ کمی از مبلغ مورد نیاز جمع شده است، خواستار مشارکت بیشتر مردم در بازسازی این بنای مقدس شد.

فرماندار نیشابور خطاب به مسئولان گفت: فرصت برای خدمت‌رسانی کم است و زمان به ‌سرعت سپری می‌شود، پس باید برای پیشبرد امور فعالیت بیشتری کرد.

در همین پیوند، امام جمعه نیشابور خطاب به مسئولان ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان‌رضوی، تاکید کرد: باید ساخت و سازها چشمگیر باشد تا دشمنان را ناامید کند.

حجت‌الاسلام عبدالجواد غرویان، اظهار امیدواری کرد وضعیت اماکن مقدسه عراق مانند مجموعه حرم امام رضا(ع) که بسیار چشمگیر است، بشود.

وی با آرزوی بازسازی قبرستان متروکه بقیع، تصریح کرد: این فعالیت‌ها با همت بلند درست می‌شود.     

انتهای پیام/‌ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول