اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس علوم دینی و مذهبی:

ارسال پیامک‌ها با تهدید خبرهای ناخوشایند خرافات است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس علوم دینی و مذهبی گفت: ارسال پیامک‌ها با تهدید خبرهای ناخوشایند خرافات است.

ارسال پیامک‌ها با تهدید خبرهای ناخوشایند خرافات است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حجت‌الاسلام علی سقاچی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان احکام علوم دینی اظهار داشت: برخی مواقع شاهد ظاهر شدن پیامک‌هایی روی تلفن‌های همراه با موضوع‌های مختلف بوده و در آن نیز تقاضا شده این را به نفراتی دیگر ارسال کنید و اگر این کار را انجام ندهید خبرهای ناخوشایند به شما می‌رسد و یا دچار حادثه‌ای تلخ می‌شوید.
سقاچی ادامه داد: اینها خرافات محض است و در اسلام نیز هیچ حکم و مسئله‌ای برای ارسال این پیامک‌ها بر گردن افراد نیست.
این کارشناس علوم دینی و مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف به بیان احکام وقف پرداخت و تصریح کرد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که شرایط وقف به درستی رعایت نمی‌شود و این در حالی است که سبب اشکال در وقف می‌شود.
وی ابراز داشت: یک واقف باید دارای شرایطی از جمله رسیدن به سن تکلیف، عاقل بودن، توان انجام معامله صحیح، انجام معامله با قصد قربت بوده و بتواند چیزی را وقف کند.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز در مورد وقف موقت ادامه داد: وقف موقت در زمینه مسجد نداریم، برخی می‌گویند مکانی را مدتی وقف کنیم و پس از آن برگردد که این امکان‌پذیر نیست.
سقاچی خاطرنشان کرد: زمین‌های وقفی قابل وقف مجدد نیستند و زمانی که یک بار برای امری وقف شد نمی‌توان آن را برای وقف چیز دیگری کرد اما می‌شود این زمین را به عنوان اجاره برای انجام کار دیگری اختصاص داد.
این روحانی بیان داشت: تصرف در وقف بر مسئولان نیز مانند دیگران جایز نیست که اجازه آن را بدهند.
این کارشناس علوم دینی و مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر فردی چیزی را وقف کرد، به طور خودکار از ملک او خارج می‌شود و در زمانی می‌توان فروخت که نشود استفاده دیگری از آن کرد.
سقاچی تصریح کرد: باید در معاملات نیز بنگاه‌داران توجه کنند که زمین وقفی قابل فروش نیست و متصرفات درون زمین موقوفه را می‌توان فروخت نه اینکه زمین موقوفه فروخته شود.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان بنگاه‌دار خرید و فروش می‌کنند باید توجه داشته باشند که دچار معامله حرام و باطل نشوند.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول