اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت‌ رزمندگان استان البرز:

خرافات جایی در عزاداری محرم و صفر ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان البرز گفت: مداحان اهل بیت (ع) باید هوشیار بوده تا ذکر مصیبت‌های آنها با خرافات مخلوط نشود، چرا که خرافه‌گویی جایی در فرهنگ عزاداری سالار شهیدان ندارد.

خرافات جایی در عزاداری محرم و صفر ندارد
نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ملت ایران وارث فرهنگ غنی ملی و اسلامی هستند که این آداب و رسوم آنها را طی 15 قرن اخیر در برابر تمام تند بادها و ناملایمات حفظ کرده است.
وی تصریح کرد: همانگونه که بزرگان مذهبی و مراجع معظم تقلید از جمله بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرموده‌اند، تا دستان ملت ایران به دامان اهل بیت (ع) به ویژه سالار شهیدان است، هرگز در برابر دشمنان کمر خم نکرده و انقلاب را در برابر تهاجم دشمنان حفظ می‌کنیم.

* دشمن به دنبال تخریب فرهنگ عاشورا در ذهن جوانان است
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در ادامه به توطئه دشمنان برای تخریب فرهنگ عاشورا در ذهن جوانان مسلمان اشاره کرد و گفت: ما با رمز یا علی (ع) و یا زهرا (ع) رژیم طاغوت را سرنگون کرده و در هشت سال دفاع مقدس نیز هدفی جز رسیدن به کربلا و آزادسازی عتبات عالیات نداشتیم.
ادیبی افزود: بنابراین دشمنان به خوبی درک کرده‌اند که این فرهنگ غنی عامل تعالی مردم ایران و موتور محرک ما است و به همین دلیل تلاش می‌کنند جوانان و نوجوان را از عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) دور سازند.
وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر و با گسترش تهاجم فرهنگی توطئه‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت که به فضل الهی و با هوشیاری ولی امر مسلمین همگی خنثی شد.
این مسئول ادامه داد: به همین دلیل دشمنان در تلاش برای وارد کردن خرافات در مداحی‌ها و ذکر مصیبت‌های ایام عزاداری امام حسین (ع) و به طبع آن ایجاد اشکال در ذهن جوانان و نوجوانان ما هستند.
ادیبی تاکید کرد: بنابراین مداحان اهل بیت (ع) باید هوشیار بوده و با افزایش آگاهی و مطالعه خود اجازه ندهند که خرافه‌گویی در هیئت‌های مذهبی و تکایا رسوخ کند.
وی در پایان گفت: به فضل الهی مردم ایران با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا همواره حامی ولایت و انقلاب بوده و از این پس نیز چون یاران باوفای ایشان در برابر تهاجم سرد و گرم دشمنان ایستادگی خواهند کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول