اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موزه‌های خراسان شمالی:

پارک موزه "صلح" در خراسان شمالی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول موزه‌های خراسان شمالی از راه اندازی پارک موزه با عنوان موزه "صلح" در مقبره شهدای بجنورد خبر داد.

پارک موزه "صلح" در خراسان شمالی راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار داشت: طرح این پارک موزه تهیه و در شورای فنی به تصویب رسیده است ضمن اینکه بر اساس تفاهم نامه‌ای که با شهرداری منعقد شده فضای موجود در ضلع شرقی مقبره شهدا در اختیار اداره کل شده است تا به شکل یکپارچه از آن استفاده شود.
وی افزود: مرمت بنا شامل جداره سازی و مرمت بدنه و کاشی‌های گنبد در حال اتمام است و 60 میلیون ریال اعتبار از سوی معاونت برنامه ریزی استانداری ابلاغ شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری کار اصلاح نرده‌ها در مجاورت خیابان 32 متری و محوطه سازی مسیر ورودی تا خود بنا که محور اصلی پارک موزه است انجام شود.
مستوفیان تصریح کرد: 300 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای مرمت موزه هزینه شده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به برنامه راه اندازی 5 موزه مدرسه طی امسال در استان اظهار داشت: بر اساس دستورالعملی که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ما ارسال شده و بر اساس آن مکاتبه به منظور قرار دادن فضایی برای ایجاد موزه با مدیریت آموزش و پرورش استان داشتیم که متأسفانه به دلیل نبود فضای مناسب به نتیجه نرسیدیم.
مسئول موزه‌های خراسان شمالی گفت: اگر نتوانیم با اداره کل آموزش و پرورش استان به نتیجه برسیم با دستگاه‌های دیگر چون شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به راه اندازی موزه‌های تخصصی با محتوای شغلی آن اداره به طور مشارکتی اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به موزه قلعه جلال‌الدین شهرستان جاجرم به عنوان یکی از احیاهای موفق با محتوای موزه تصریح کرد: با توجه به این که 7 ماه از افتتاح این موزه می‌گذرد تاکنون روزانه 50 نفر از آن بازدید کردند و قصد داریم از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و حضور دانش آموزان و دانشجویان آمار بازدید کنندگان را افزایش دهیم.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول