اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع):

ریشه قدرت بسیج در ولایت است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) با بیان اینکه بسیج یک قدرت است، گفت: ریشه این قدرت در ولایت بوده و نباید بگذاریم جدایی از حقیقت و ولایت این قدرت را بشکند.

ریشه قدرت بسیج در ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی مسئولین شجره طیبه صالحین بسیج اصناف سراسر کشور، اظهار کرد: موجوداتی که در جهان هستند از نظر قرآن سه گونه هستند و نخستین گونه موجوداتی‌ هستند که فطرت محض دارند.
وی افزود: موجوداتی که فطرت محض دارند، نه نزولی هستند و نه متغیر به این معنی که سیر تکاملی آنها اساسا تدریجی نیست.
رئیس موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) خاطرنشان کرد: اینگونه موجودات که فرشتگان، روح و عقل جزئی از آنها هستند، در قرآن دارای یک مقام معلوم ذکر شده‌اند که با گذر زمان در مقام آنها تغییری رخ نمی‌دهد.
وی ادامه داد: از طرفی عالم ماده دارای تکامل تدریجی است و مرور زمان در آن تغییراتی ایجاد می‌کند که به این موجودات طبیعی محض می‌گوییم.
احدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن خلقت عالم را در شش شبانه‌روز توصیف می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده همان ماهیت تدریجی ماده است.
وی ادامه داد: قسمت سوم موجودات، میانه این دو هستند یعنی نه طبیعی محض هستند و نه فطری محض بلکه هر دو جنبه را با هم دارند.
رئیس موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) عنوان کرد: انسان موجودی است که در قسمت سوم قرار می‌گیرد، یعنی قسمتی از وجود او که مادی است در گذر زمان دچار تغییر می‌شود و قسمت دیگر که معنوی است، ثابت خواهد ماند.
وی بیان کرد: قرآن در آیات مختلف تلاش می‌کند انسان را با بخش ملکوتی وجودش آشنا ساخته و توجه او را از مادیات به سمت معنویات سوق دهد.
احدی‌نژاد ادامه داد: آنچه باید هدف بسیج و روحانیت باشد این است که عنصر ملکوتی انسان را در دست خداوند قرار دهد تا انسان به ماهیت حقیقی خود و منتهای کمال ممکن برسد.
وی اظهار کرد: اگر نیروی ملکوتی مردم که از فطرت محض است را به دست خدا بدهیم، دیگر جامعه از حق جدا نخواهد شد و به مسیر بیراهه نخواهد رفت.
این استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه بسیج یک قدرت است افزود: ریشه این قدرت در ولایت بوده و نباید بگذاریم جدایی از حقیقت و ولایت این قدرت را بشکند.
وی گفت: البته هیچ نیرویی نمی‌تواند این قدرت را بشکند چرا که ریشه قدرت ولایت در دست خداوند و در ملکوت وجودی انسان‌ها است.
احدی‌نژاد تصریح کرد: حقیقت طرح صالحین این است که بسیج باید در متن خانه‌ها و متن زندگی مردم وارد شود و با رفتاری پدرانه مردم را راهنمایی و هدایت کند.
وی عنوان کرد: اگر در فعالیت‌های خود اخلاص داشته و با دلسوزی پدرانه با مردم برخورد کنیم، مردم متوجه نیت ما می‌شوند و سخن ما را می‌پذیرند.
رئیس موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) با بیان اینکه منبرها به وسیله‌ای برای کسب درآمد تبدیل شده است، ادامه داد: اگر بدون نیت خدا محور بخواهیم مردم را هدایت کنیم، راه به جایی نخواهیم برد.
وی با اشاره به اینکه تشکیل حلقه‌های صالحین در بسیج اصناف می‌تواند به شکل‌گیری یک بازار اسلامی کمک کند، اظهار کرد: باید اهمیت مسئله بازار در اسلام برای بازاریان مطرح شود، تا آنها را با اقتصاد صحیح اسلامی آشنا کند.
احدی‌نژاد اظهار کرد: حضرت علی(ع) در پاسخ به کسی که می‌خواست از بیت‌المال مسلمین سهم بیشتری داشته باشد گفت به دنبال بیت‌المال نباشید، بلکه بیشتر کار کنید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای بازاریان اخلاق اسلامی تجارت تبیین شود تا آنها با فضایل و رذایلی که در جریان تجارت افراد در دام آن می‌افتند، آشنا شوند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول