اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا تابستان سال آینده

37 روستای نمین از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: تا فصل تابستان سال آینده 37 روستای شهرستان نمین از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

37 روستای نمین از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بی‌آبی و کم‌آبی روستاهای دارای سکنه شهرستان نمین اظهار داشت:‌ سال‌هاست که اهالی روستاهای نمین با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی گریبانگیر هستند که با بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی در حال احداث این مشکلات به ترتیب برطرف می‌شود.
وی با اعلام اینکه از آغاز دولت نهم با برنامه‌ریزی مسئولان استانی و منطقه‌ای کارهای خوبی آغاز شده است، ‌اضافه کرد: در این مدت عملیات اجرایی سه مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی در نمین آغاز شده که به تامین آب پایدار روستاها کمک می‌کند.
فرماندار شهرستان نمین در مورد آخرین وضعیت مجتمع آبرسانی امام حسن‌ (ع) نمین ابراز داشت: از سال 84 عملیات اجرایی این مجتمع آغاز شده که تاکنون نیز برای احداث آن بیش از 4 میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
دریتیم ادامه داد: از طریق این مجتمع، آبرسانی به 32 روستای نمین انجام می‌شود که در این پروژه 85 کیلومتر کار لوله‌گذاری انجام شده و یا در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: از این میزان عملیات لوله‌گذاری 72 کیلومتر از خط انتقال آب به روستاها از طریق این مجتمع انجام شده است.
این مسئول تصریح کرد: کل مخزن این مجموعه بیش از 3 هزار و 300 متر مکعب است که 2 هزار و 500 متر مکعب به صورت کامل اجرا شده است.
 
مجتمع ویلکیج 75 درصد پیشرفت دارد
فرماندار شهرستان نمین در مورد دومین مجتمع آبرسانی روستایی در این شهرستان با نام ویلکیج گفت: از سال 88 عملیات اجرایی این مجتمع آغاز شده و قرار است با تکمیل این مجتمع آبرسانی به پنج روستا انجام شود.
وی با اعلام اینکه این پروژه هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از 29 کیلومتر طول این شبکه 22 کیلومتر تاکنون لوله‌گذاری شده و برای آن بیش از 317 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
این مسئول ادامه داد: در بخش آبرسانی به روستاهای نمین از محل اعتبارات ملی 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اختصاص یافته و تا خرداد ماه سال آینده دو مجتمع آبرسانی امام حسن (ع ) و ویلکیج که هر کدام جمعیت بالای 10 هزار نفر را پوشش می‌دهد به اتمام می‌رسد.
 
مجتمع آبرسانی وحدت اهالی پنج روستای عنبران را سیراب می‌کند
فرماندار نمین در مورد مجتمع در حال احداث وحدت به عنوان سومین مجتمع آبرسانی روستایی در این شهرستان گفت: عملیات اجرایی این مجتمع در سال گذشته با 100 میلیون تومان آغاز شده و قرار است در سال آینده با بهره‌مندی پنج روستای بخش عنبران از آب این مجتمع این پروژه به بهره‌برداری برسد.
این مسئول حجم مخزن این مجتمع را 700 متر مکعب اعلام کرد و افزود:‌ طول شبکه نیز 70 کیلومتر است که از این میزان تاکنون 14 کیلومتر اجرایی شده که 20 درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دریتیم در پایان سخنان خود ابراز داشت: از طریق این مجتمع اهالی پنج روستای عنبران با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه از آب سالم و گوارا و در عین حال بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول