اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تحریم‌ها ایران را آبدیده‌تر کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌های پی در پی نظام استکباری در سال‌های اخیر ایران را آبدیده‌تر کرده است.

تحریم‌ها ایران را آبدیده‌تر کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در یادواره شهدای آلنی مشگین‌شهر اظهار داشت: استکبار جهانی با تحریم 33 ساله انقلاب اسلامی در صدد تسلیم کردن ایران در حوزه اقتصادی و رفع برخی از نیازمندی‌ها بوده ، اما دریغ از تاثیر این تحریم‌ها روی توان و اندیشه بارور جوانان‌مان که نتوانسته است همت و اراده آنها را دچار خلاء و کمبود کند.
وی افزود: ‌ایران قدرتمند امروز در اوج تحریم فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید به تمام ابزارهای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافته و توان نظامی خود را چندین برابر ارتقا داده است و تنها چیزی که برای غرب و فریب‌خوردگان منطقه‌ای آنها باقی مانده جز خشم و فریاد بی‌ثمر چیز دیگری نبوده است.
امام جمعه اردبیل به ماهیت تحریم‌های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: امریکا با هدف همسو کردن کشورهای اروپایی، تحریم بانک‌ها و نفت ما را به زعم تسلیم کردن ایران در برابر قدرت پوشالی آنها آغاز کرده تا بتواند در آستانه انتخابات روحیه ملت ایران را بشکند اما حضور پرشور و نشاط مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند امسال خط بطلانی بر بیهوده بودن این تحریم‌ها و نشست و برخاست‌های بی‌ثمر خواهد کشید.
وی عزم ملت ایران را راسخ‌تر از هر دوره دیگر در طی کردن آرمان‌ها و اهداف‌شان برشمرد و خاطرنشان کرد: مشکل استکبار این است که چشم حقیقت‌بین و واقع‌بینانه را به پیشرفت‌های کشورهای آزادی‌خواه بسته و احساس می‌کند همچنان نظام ارباب رعیتی در دنیا حاکم است، اما از این اصل اساسی غفلت کرده که عمر انقلاب اسلامی به بیش از سه دهه رسیده و در آغاز دهه چهارم عزم و اراده ملت ایران پرتوان‌تر از هر زمان دیگر است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به حساسیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات قدرت نرمی است که می‌تواند ساختار‌های امنیت پایدار را شکل دهد اما دشمنان ما با توطئه‌چینی درصدد برهم زدن این زیرساخت‌ها هستند تا بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند که نظیر این تلاش‌ها را در فتنه‌طلبی سال 88 و بعد از انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری شاهد بودیم.
عاملی مردم را به بصیرت در انتخاب کاندیداهای صالح و شایسته و دست‌اندرکاران را به رعایت بی‌طرفی در انتخابات و صداقت رفتار فراخواند و گفت: بصیرت ملت ایران انتخابات امسال را به صحنه پایداری و صلابت امت اسلامی در برابر کفر و الحاد تبدیل می‌کند.
این مسئول در ادامه سخنان خود یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهدا سرمایه‌های معنوی و پشتوانه‌های حقیقی هدایتگری و روشنگری در جامعه هستند و ملت ایران با تبعیت از راه امام، شهدا و مرام آنها سعی می‌کنند این نظام را به نقطه متعالی و رفیع برسانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه روستای آلنی به عنوان مهد پرورش علما و فقها اشاره کرد و ابراز داشت: در این دیار عالمانی شاخص به مانند حضرت آیت‌الله مشگینی تربیت و پرورش یافته و در جامعه تاثیر‌گذار‌ترین حرکت‌ها را بنیان نهادند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روستای آلنی مشگین‌شهر که زادگاه آیت‌الله مشگینی رئیس سابق مجلس خبرگان است 26 شهید، شش آزاده و 98 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و از پرافتخار‌ترین مناطق کشور و استان اردبیل است.
انتهای پیام/ر10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول