اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

کودکان و سالمندان در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای دو طیف سنی کودکان زیر یکسال و افراد بالای 50 سال و بیماران دارای نقص و سرکوب ایمنی توصیه می‎شود.

کودکان و سالمندان در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ناصر خسروی عصر امروز در نشست شورای معاونین این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه رایج‎ترین راه شیوع ویروس آنفلوانزا از طریق ترشحات دهان و بینی است، رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلای به آنفلوانزا به شمار می‌رود.
وی افزود: برهمین اساس با توجه به شیوع این ویروس در فصول سرد سال اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری و آگاهی بخشی به گروه‌های مختلف جامعه برای شناسایی علائم بیماری و راه‌های جلوگیری از انتقال آن به سایر افراد و همچنین تامین واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.
خسروی با اشاره بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات پیشگیرانه از سوی رسانه‌ها و مدارس در امر اطلاع رسانی، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان پیام‎آوران بهداشتی نقش بسزایی در انتقال و اجرای آموخته‎های خود در خانواده‌ها ایفا خواهند کرد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه بیماران مشکوک به آنفلوانزا از خوددرمانی بپرهیزند، گفت: با توجه به اینکه برخی از علائم آنفلوانزا مشابه علائم سرماخوردگی است، لازم است تا بیماران از مصرف خودسرانه دارو جدا پرهیز کنند.
وی با اشاره به بخشنامه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت که در آن گروه‎های اولویت‎دار گیرنده واکسن آنفلوانزای فصلی معرفی شده‎اند، گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا به دو طیف سنی کودکان زیر یکسال و افراد بالای 50 سال، بیماران دارای بیماری‎های مزمن ریوی، قلبی عروقی بجز هیپرتانسیون، بیماران کلیوی خانم‌های باردار دو تا سه ماهه، بیماران دارای نقص و سرکوب ایمنی توصیه می‎شود.
خسروی افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ، افراد دارای سابقه بیماری گیلن باره، افراد دارای بیماری‌های همراه با تب بالا و شدید و افراد دارای سابقه قبلی حساسیت به واکسن آنفلوانزا را از تزریق این واکسن منع کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: داشتن اطلاعات کافی و درست از راهکارهای پیشگیری، علائم، و راه‌های بهبود بیماری توسط مردم به‌ویژه گروه‌های در خطر، علاوه بر کاهش میزان شیوع بیماری تا حد قابل توجهی هزینه‌های درمان خانواده و جامعه را کاهش می‌‎دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول