اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مراقبت آنفلوآنزای دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

واکسن آنفلوآنزا از 6 ماهگی قابل استفاده است

خبرگزاری فارس: مسئول مراقبت آنفلوآنزای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نوع فعلی واکسن‌های موجود در ایران از سن شش ماهگی به بالا قابل استفاده است.

واکسن آنفلوآنزا از 6 ماهگی قابل استفاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بهنام هنرور اظهار داشت: واکسن‌های آنفلوانزا انواع مختلفی دارند که نوع موجود در ایران از نوع کشته شده ویروس آنفلوآنزا و حاوی قطعات آن است و ساخت کمپانی‌های مختلف خارجی هستند که به طور معمول برتری نسبت به یکدیگر ندارند.
هنرور افزود: توصیه می‌شود واکسن آنفلوانزا به صورت سالانه تزریق شود و تزریق آن نیز باید در کلینیک و یا مراکز درمانی و زیر نظر پزشک صورت گیرد.
وی ابراز داشت: افرادی که سابقه حساسیت به تخم‌مرغ (سفیده یا زرده) دارند و یا اشخاصی که با تزریق قبلی واکسن آنفلوانزا دچار حساسیت شده‌اند و یا اینکه به تزریق آمپول جنتامایسین حساسیت نشان می‌دهند و همچنین افرادی که سابقه ابتلا به بیماری گیلن باره دارند، نباید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.
هنرور گفت: اگر فرد دچار نشانه‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا مانند تب، لرز، سرفه،‌ عطسه، آبریزش بینی و ... است تا بهبودی این نشانه‌ها نباید واکسن آنفلوآنزا تزریق کند.
وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا (نوع کشته شده) در خانم‌های باردار، در هر زمان بارداری و به ویژه خانم‌های باردار که حاملگی آنها مقارن با فصول سرد سال است، لازم بوده و توصیه می‌شود و باید توجه کرد که این واکسن برای مادر یا جنین وی فاقد عوارض است.
این مسئول اضافه کرد: خانم‌های باردار از افراد دارای اولویت در تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.
وی گفت: اثر واکسن آنفلوآنزا بعد از دو هفته از تزریق آن، در افرادی که سیستم ایمنی آنها طبیعی است، شروع می‌شود و از شش ماه تا یکسال ادامه دارد.
به گزارش فارس، واکسن‌های آنفلوآنزا در حال حاضر در داروخانه‌های سطح شهرها در سراسر استان فارس موجود است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول