اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

واکسن آنفلوآنزا بر ویروس سرماخوردگی فعلی اثر ندارد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آنفلوآنزا بر ویروس سرماخوردگی فعلی اصلاً اثر ندارد.

واکسن آنفلوآنزا بر ویروس سرماخوردگی فعلی اثر ندارد
محمود نبوی امروز در حاشیه همایش کشوری آنفلوآنزا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: این همایش مرتباً به صورت سالانه همزمان با آغاز فصل سرما در کشور با هماهنگی معاونت‌های بهداشتی و مسئولان درمان بیماری آنفلوآنزا برگزار می‌شود.
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به داوطلب بودن استان همدان در زمینه همایش کشوری آنفلوآنزا گفت: این همایش هر سال در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی در کشور برگزار شده که نتایج بسیار مهمی را نیز دربر داشته است.
وی تصریح کرد: در این همایش فوکال‌پوینت‌های کشور و مسئولان مبارزه با بیماری‌های آنفلوآنزا برای تبادل نظر در خصوص این بیماری، نحوه پیشگیری، درمان و مدیریت درمان به تبادل نظر می‌پردازند.
نبوی با بیان اینکه در حال حاضر با همه‌گیری یا جهان‌گیری آنفلوآنزا روبه‌رو نیستیم، عنوان کرد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که برای همین اپیدمی‌های فصلی نیز کنترل بهتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: هماهنگی‌هایی که ما در خصوص آنفلوآنزا انجام می‌دهیم به این ترتیب است که قبل از دوره پاندمی، اتاق‌های ایزوله تنفسی ساخته شده و دارو نیز توزیع شده است.
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولان هر ساله تغییر می‌کنند و ممکن است از قسمت بیماری‌های واگیر و آنفلوآنزا بروند، ما هر سال این برنامه را برگزار می‌کنیم تا افرادی که جدید آمده‌اند نیز در جریان مباحث قرار گیرند.
وی تصریح کرد: این همایش‌ها در این خصوص نیز مورد توجه است که ممکن است موارد خاصی از بیماری آنفلوآنزا دیده شود که بر این مبنا نیز تجربه‌ها در این بازدیدها منعکس می‌شود تا زمانی که مسئولان دیگر با آن موارد برخورد می‌کنند با تجربیات سراسر کشور آشنا باشند و نتیجه بهتری به دست بیاید.
نبوی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری همایش کشوری آنفلوآنزا، کاهش عوارض و مرگ و میر است، گفت: معمولاً یک فرم پاندمی آنفلوآنزا که می‌آید از سال بعد فصلی می‌شود و در حال حاضر نیز در جاهای دیگر همین سوش‌های فصلی وجود دارند اما این سوش‌های فصلی‌ها در اشخاصی که ضعف ایمنی دارند ممکن است خطرساز شود.
وی با تأکید بر لزوم تبلیغ واکسیناسیون برای افراد مستعد، یادآور شد: برخی از گروه‌ها و افراد که شامل بیماری‌های خاصی هستند را دولت به صورت رایگان در برابر آنفلوآنزا واکسیناسیون می‌کند اما افرادی که بیرون‌ از این دایره هستند یا عامه مردم شامل افراد برونشیتی، آسمی نیز می‌توانند واکسن را از داروخانه‌ها بگیرند.
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کسانی که بیماری‌های قلبی به معنی بیماری‌های تنگی عروق قلب و بیماری‌های دریچه‌ای داشته و کسانی که دارای آسم، برونشیت یا دیابت فرم شدید که انسلین تزریق می‌کنند، هستند باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
وی گفت: کسانی که سرع یا بیماری‌های عصبی مثل سکته مغزی دارند و بیمارانی که شیمی‌درمانی می‌شوند و در حال حال درمان هستند و از ضعف ایمنی برخورداراند، اگر آنفلوآنزا بگیرند میزان عوارض بیماری بیشتر است.
نبوی بیان کرد: برای افرادی که از ضعف عمومی برخوردارند و نیز عامه مردم، توصیه می‌کنیم در ماه‌های مهر و آبان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند تا آذر ماه که آنفلوآنزا شروع می‌شود، ایمنی داشته باشند.
وی با بیان اینکه واکس آنفلوآنزا فقط عوارض آنفلوآنزا را کم می‌کند، تصریح کرد: افرادی که ویروسی از نژادهای ویروس آنفلوآنزا می‌گیرند، اگر واکسن تزریق کنند، 70 تا 75 درصد را می‌پوشاند.
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ویروس‌های پاییزی گفت: 15 نوع ویروس دیگر نیز سرماخوردگی را موجب می‌شود اما باید گفت که واکسن آنفلوآنزا بر ویروس سرماخوردگی فعلی اصلاً اثر ندارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول