اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت اوقاف در کازرون

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون گفت: راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات کازرون در سال جاری صورت گرفته که باعث پویایی و شفافیت سازمانی شده است.

راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت اوقاف در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون حجت‌الاسلام عمران جمشیدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات از برجسته‌ترین کارهایی است که در سال جاری انجام شده که باعث پویایی و شفافیت سازمانی شده است و همکاران ما در کازرون شبانه‌روز مشغول ثبت اطلاعات در این سامانه هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون افزود: ما از طریق سامانه جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات با سازمان متصل هستیم و یک نظارت سیستمی به واسطه این سامانه از طریق سازمان اوقاف کشور انجام می‌پذیرد، از این رو از ماه رمضان امسال تاکنون ما به هیچ کس اجازه ندادیم اسناد موقوفات را به صورت دستی ثبت کند و سند اجاره‌ها نیز به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک عملیات مالی دستی در اداره اوقاف و امور خیریه کازرون نیز تعطیل می‌شود و عملیات مالی بقاع و اماکن متبرکه به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد، گفت: در حال حاضر نزدیک به یک‌هزار و  500 سند اجاره رقبات به روز شده است.

این مسئول ابراز داشت: به نتیجه رساندن 28 پرونده قضایی برای استیفای حقوق موقوفات، صدور 67 سند مالکیت و تعیین تکلیف یک‌هزار و 148 هکتار از اراضی بین سازمان اوقاف و منابع طبیعی از دیگر اقدامات این سازمان است.

جمشیدی با تشریح دیگر اقدامات انجام شده بیان داشت: اجرای پنج پروژه عمرانی برای احیای موقوفات، احداث دو مسجد بین راهی، احداث راه‌های مواصلاتی برای امامزادگان در سال جاری از دیگر اقدامات سازمان اوقاف است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان کازرون بیان کرد: در بخش بقاع و اماکن متبرکه در بیش از 43 امامزاده فعالیت عمرانی صورت گرفته ضمن اینکه زیر پوشش بیمه قرار دادن بیش از 150 نفر از خادمان و صدور احکام هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه در 800 برگ از دیگر اقدامات اداره اوقاف بوده است.

وی افزود: اعزام مبلغ بومی و غیر بومی به روستاها، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و سوگوارهای فرهنگی مذهبی در سال جاری از دیگر برنامه‌های صورت گرفته این اداره است.

جمشیدی تصریح کرد: در 9 ماهه ابتدایی سال 90، 20 مورد وقف توسط مردم انجام شده که ارزش ریالی آن 800 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دعاوی حقوقی موقوفات از 70 به 42، نشان دهنده کاهش پرونده‌‌های وقفی است.

سرپرست اداره  اوقاف شهرستان کازرون گفت: در سال‌ 90 برای 230 موقوفه سند گرفته‌ایم چراکه یکی از راه‌های مبارزه با موقوفه‌خواری گرفتن سند رسمی موقوفات است.

این مسئول در مورد روزشمار هفته وقف سال 90 اضافه کرد: روز شنبه اول بهمن ماه با شعار وقف و کارکردهای اقتصادی، روز دوم بهمن که مصادف با رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بود با شعار وقف، سنت نبوی، سیره علوی، و امروز سومین روز با شعار وقف، قرآن، بیداری اسلامی، روز سه‌شنبه چهارم بهمن ماه جاری که مصادف با شهادت امام رضا (ع) است با شعار وقف، امامزادگان، قطب فرهنگی، روز چهارشنبه که مصادف با اول ربیع‌الاول است با شعار وقف، نیازها، نقش مردم، روز پنجشنبه ششم بهمن ‌ماه با شعار وقف، ایثار، احسان ماندگار و  روز جمعه هفتم بهمن که مصادف با آخرین روز هفته وقف می‌شود با شعار وقف، عدالت اجتماعی و حکومت مهدوی نامگذاری شده است.

جمشیدی در ادامه به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و ادامه داد: در این هفته بیش از 20 پروژه عمرانی افتتاح و 10 پروژه عمرانی دیگر کلنگ‌زنی می‌شود و همچنین به خاطر سهولت مراجعات مردمی در شهرهای خشت و بالاده افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی اداره اوقاف را داریم.

وی تصریح کرد: تجلیل از واقفان و خیران و هیئت امناها و خادمان فعال این شهرستان، برگزاری نمایشگاه و ایستگاه وقف احسان ماندگار در بقاع متبرکه و مصلاهای نماز جمعه، برگزاری برنامه‌های معنوی از جمله دعای ندبه، محفل انس با قرآن، مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و سبط اکبرش امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و همچنین تجهیز کتابخانه بقاع متبرکه، توزیع محصولات فرهنگی و بروشور، مسابقات فرهنگی و غبارروبی قبور شهدا و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار شده و یا در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه شهرستان کازرون در استان فارس افزود: کازرون از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی رتبه نخست را در این استان دارد و همچنین از لحاظ تعداد بقاع متبرکه نیز حرف اول را در استان می‌زند که نشان از تمدن و سابقه مذهبی این شهرستان است.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول