اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی:

مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی گفت: بیشتر آموزش‌هایی که در مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود تخصصی و نظری است از این رو باید مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان شمالی‌، بابک رضایی خبوشان اظهار کرد: عدم آشنایی دانشجو با مقوله کارآفرینی، از ضعف‌های نظام آموزش در دانشگاه‌ها است.
وی نبود ساختار مکمل برای ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی برای توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها را از دیگر چالش‌های عمده در این زمینه عنوان کرد و افزود: کارآفرینان پیشگامان حقیقی تغییر در حوزه اقتصاد و تحولات اجتماعی هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی گفت: باید خانواده، اجتماع، نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها روحیه کارآفرینی را در فرد احیا و این ظرفیت بالقوه را بالفعل کنند. 
وی با بیان اینکه ایجاد مراکز کارآفرینی موجب می‌شود که دانشجویان در کنار آموزش، مهارت‌های تخصصی را نیز فرا گیرند تا از دانش و خلاقیت لازم برای تعریف شغل برخوردار باشند، عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته، شأن و منزلتی برای کارآفرینان تعریف کرده‌اند که این امر سبب تغییر نگاه جامعه به کارآفرینی شده است.
رضایی با اشاره به نقش کارآفرینی در شکوفایی کشور، بر لزوم تدوین برنامه‌های راهبردی در این زمینه تأکید کرد.
وی برگزاری نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان همزمان با سراسر کشور را برشمرد و گفت:  این نمایشگاه از 24 تا 27 بهمن ماه سال جاری در مرکز هلال احمر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/گ2000
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول