اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم عنوان کرد

رشد 8 درصدی صادرات در گمرک قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت:‌ استان قم در زمینه صادرات کالا از هشت درصد میزان رشد نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

رشد 8 درصدی صادرات در گمرک قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد ذاکری ظهر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن ششم بهمن روز جهانی گمرک گفت: فعالیت‌های گمرکی در شهرستان قم از سال 74 و با حضور دو نفر از کارکنان به منظور انجام امور امانات پستی شروع شد.
وی افزود: استان قم با توجه به اینکه شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است از ظرفیت‌هایی از قبیل نزدیکی به پایتخت، راه آهن و فرودگاه برخوردار است که با توجه به این امر توانسته رشد قابل توجهی در زمینه صادرات و ترانزیت کالا داشته باشد.
مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: میزان صادرات استان قم در سال جاری هشت درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین میزان واردات در استان نسبت به سال گذشته از نظر وزنی سه درصد و از لحاظ ارزشی دو درصد کاهش داشته است.
ذاکری با بیان اینکه گمرک قم رتبه اول را در بین گمرکات کشور به دست آورده است، عنوان کرد: گمرک قم با توجه به تحریم‌های موجود در مقایسه با سال قبل با 600 میلیارد تومان درآمد رتبه پنج کشوری را از آن خود کرده است.
 
* اجرای 5 طرح عملیاتی گمرک در استان قم
وی بیان داشت: اداره کل گمرک استان قم به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، پنج طرح قابل افتتاح دارد که جزو طرح‌های کلیدی در محوطه 40 هکتاری گمرک بوده که با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم درآمد حاصله از سلفچگان را در گمرک قم ایجاد خواهیم کرد.
مدیرکل گمرک استان قم خاطر نشان کرد: به دلیل نزدیکی گمرک قم به راه‌آهن، دیوار بین گمرک قم و راه‌آهن حذف شده و ریل فرعی به منظور دسترسی آسان و ایجاد حمل و نقل ریلی، همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.
ذاکری هدف از انجام این طرح را کاهش مصرف ان‍‍رژی عنوان کرد و اظهار داشت: دومین طرح عملیاتی گمرک قم در ایام دهه فجر افتتاح انبار 2 هزار و 300 متری تجاری است که باعث افزایش ظرفیت تجاری در استان می‌شود.
وی با اشاره به دیگر طرح‌های گمرک قم در بهمن ماه از جمله ایجاد فضای شش هزار متری در محوطه گمرک گفت: این محوطه با جذب اعتبارات ملی، امور زیرساختی آن صورت گرفته و مرحله کلنگ‌زنی آن در بهمن ماه انجام خواهد شد.
مدیرکل گمرک استان قم تصریح کرد: امتداد راه ریل فرعی با هزینه‌ 50 میلیون تومانی صورت خواهد گرفت که بحث کاربری آن انجام شده است.
ذاکری اذعان داشت: افتتاح دفتر «اظهار از راه دور» با هدف کاهش هزینه‌های سربار و افزایش پاسخگویی در بخش صادرات و واردات از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های قابل اجرا در ایام دهه فجر است.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی با ورود به سیستم گمرک اظهارات خود را ابراز کرده و نسبت به ارزیابی کالا برای خروج از کشور آماده می‌شوند.
 
*جذب 30 درصد از گمرک هرمزگان توسط گمرک قم
مدیرکل گمرک استان قم ابراز داشت: از میان این پنج طرح، سه طرح عملیاتی و دو طرح دیگر آماده کلنگ‌زنی هستند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد مبادلات تجاری در هرمزگان صورت می‌گیرد، بیان داشت: با عملیاتی شدن پنج طرح گمرک قم می‌توان 30 درصد از کار هرمزگان را برای استان قم جذب کنیم.
ذاکری اظهار داشت: همچنین سالانه حداقل 15 تا 20 هزار کانتینر از بندرعباس با استفاده از مزیت راه‌آهن در گمرک قم جذب خواهد شد.
مدیرکل گمرک استان قم گفت: با افزایش واردات و صادرات کالا از طریق راه‌‌آهن، هزینه 600 میلیارد تومانی در بخش سلفچگان به هزار و 200 میلیارد تومان درآمد بانکی از طریق گمرک قم افزایش خواهد یافت که ورود این مبلغ به خزانه بانکی هم برای مردم و هم بخش صنایع مفید خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: استان قم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی،هوایی و زمینی و استفاده از فرودگاه در منطقه‌ای از سلفچگان بخش تجاری استان را فعال خواهد کرد.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول