اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی:

بروکراسی‌های اداری در امر سرمایه‌گذاری کاهش یابد

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: بروکراسی‌های اداری موجود در امر سرمایه‌گذاری باید کاهش یابد.

بروکراسی‌های اداری در امر سرمایه‌گذاری کاهش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عبادالله اکبری پیش از ظهر امروز در بیست و دومین جلسه کار گروه اقتصادی اظهار داشت: در زمان حاضر رقابت فشرده‌ای بین استان‌ها برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود دارد و بروکراسی‌های اداری موجود در امر سرمایه‌گذاری باید کاهش یابد و فرآیند جذب سرمایه‌گذاری، واگذاری زمین، تولید و عرضه محصولات تولیدی در بازار شتاب بیشتری گیرد.
وی با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: برای ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی واحدهای صنعتی در استان باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهش استفاده کنیم.
اکبری اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته رابطه و همکاری بین محیط‌های کارگری و دانشگاهی زمینه رشد و توسعه را فراهم کرده است و بخش‌های صنعتی می‌توانند با بیان مشکلات خود به کارشناسان دانشگاهی از طرح‌ها و برنامه‌های این افراد متخصص استفاده و مشکلاتشان را حل کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی گفت: برای رشد و توسعه اقتصادی در استان باید متناسب با نیازهای صنعتی و اقتصادی استان نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه‌ها تربیت شود تا ظرفیت‌های بالقوه استان در بخش اقتصاد و صنعت بالفعل شود.
این مسئول با انتقاد از ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی پراکنده در نقاط مختلف استان اضافه کرد: براساس مصوبه اخیر به واحدهای صنعتی و تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی جز در موارد ضروری مجوز فعالیت داده نمی‌شود.
وی در ادامه متمرکز کردن واحدهای مرغداری و دامداری در یک محدوده مشخص ضروری خواند و تصریح کرد: ایجاد مجتمع‌های مرغداری و دامداری در سلامت فرآورده‌های دامی تولیدی موثر هستند از این رو باید در این راستا تلاش کرد.
شایان ذکر است، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی در راس هیئتی اقتصادی و تجاری هفته آینده با هدف توسعه روابط اقتصادی بین دو منطقه، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش مشارکت تجار و بازرگانان بخش خصوصی به اقلیم کردستان سفر می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول