اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دهه فجر کرمان تأکید کرد

پرهیز از شائبه‌های سیاسی در ایام‌الله دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دهه فجر استان کرمان گفت: در برگزاری برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر از ایجاد هرگونه شائبه سیاسی پرهیز شود.

پرهیز از شائبه‌های سیاسی در ایام‌الله دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان‌ مهدی صدفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به نزدیکی ایام‌الله دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه و رویکرد ما در ایام‌الله دهه فجر حضور حداکثری است، لذا به همه ستادها و کمیته‌های تابعه را از ورود به مسائل سیاسی که موجب ایجاد شائبه‌ای در این زمینه می‌شود، منع کرده‌ایم.

وی بیان داشت: به مسئولان ستادها و کمیته‌ها اعلام کرده‌ایم که از کاندیداها و افراد دیگر در زمینه انتخابات در مراسم عمومی و رسمی ستاد به هیچ عنوان استفاده نشود.

صدفی افزود: ایام‌الله دهه فجر مربوط به همه آحاد جامعه با هر سلیقه، گرایش و انگیزه است و نباید به گونه‌ای رفتار شود که عده‌ای حضور نداشته باشند.

وی بازشناسی آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های انقلاب را در ابعاد مختلف ضروری دانست و تصریح کرد: باید بدانیم که در چه مرحله‌ای هستیم و تا رسیدن به قله‌های هدف چقدر فاصله داریم.

صدفی ابراز داشت: تبیین برکات و دستاوردهای انقلاب به عنوان مهم‌ترین اصل در برنامه‌های ستاد دهه فجر محسوب می‌شود، زیرا دشمن به دنبال بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و ترویج یأس و ناامیدی در جامعه است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه شش سال گذشته ایام‌الله دهه فجر در ماه محرم و صفر قرار داشت، جشن‌ها و برنامه‌های نشاط‌آور کمتری در نظر گرفته شده بود، اما سال جاری با توجه به سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) برنامه‌های شاد و متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تحکیم ارکان اصلی انقلاب و نظام از جمله نقش و جایگاه رفیع ولایت در جامعه به عنوان هدایتگر این نهضت، تجلیل و تکریم از ملتی که این حادثه غرورآفرین را خلق کرد و تقویت روحیه همدلی و وفاق ملی از دیگر اهداف برنامه‌های دهه فجر است.

صدفی رویکرد ستاد دهه فجر را در راستای مشارکت عمومی در برگزاری مراسم عنوان کرد و ابراز داشت: به دنبال این هستیم که مراسم ملی و مذهبی به خود مردم واگذار شود، لذا تشکل‌های متعدد مردمی از جمله هیئت‌های مذهبی، مساجد، اصناف و بازاریان، تعاون و همیاری، ورزش و جوانان و ... تشکیل شد.

وی با اشاره به تشکیل 26 کمیته تخصصی در ستاد دهه فجر استان کرمان ابراز داشت: با توجه به اینکه 40 درصد از جمعیت استان کرمان در بخش‌ها و روستاها سکونت دارند، 2 هزار و 500 ستاد روستایی در این راستا تشکیل شد.

صدفی افزود: همچنین 500 تشکل مردمی مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های دهه فجر سال جاری را به عهده دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام‌الله دهه فجر در استان کرمان تصریح کرد: نواختن زنگ انقلاب در تمام مدرسه‌های استان، برگزاری مراسم ورود امام خمینی (ره)، برگزاری جشن انقلاب همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) در مصلای امام علی کرمان، برپایی نمایشگاه‌‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخوانی و ... و مراسم میهمانی لاله‌ها به منظور تجلیل از شهدای انقلاب از جمله این برنامه‌ها است.

صدفی گفت: همچنین به مدت 10 شب مراسم جشنی در خانه شهر کرمان برپا است و 10 مسجد و 10 حسینیه نیز به صورت ویژه به اجرای برنامه‌های دهه فجر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی، نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشنواره شعر فجر، همایش‌های تبیینی و جشنواره هنرهای تجسمی در رشته‌های مختلف از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول