اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود نظارت صحیح بر نقل و انتقالات باشگاه پاس

پای دلالان به پاس همدان باز شد

خبرگزاری فارس: در چند سال اخیر به سبب عدم وجود مدیریت صحیح و اصولی، فضای بهره‌برداری و سودجویی برای دلالان فوتبال باز شده است.

پای دلالان به پاس همدان باز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، از زمان انتقال تیم فوتبال پاس به همدان، عدم وجود بستر مناسب و نبود پیشینه کافی و مثبت در زمینه تیم‌داری فوتبال در سطح لیگ برتر و فوتبال حرفه‌ای که ناآگاهی مسئولان امر در خصوص نقل و انتقال بازیکن و نحوه جذب و دفع نفرات را به همراه داشت، موجب شد که افراد سودجو در قالب دلالی فوتبال منابع زیادی از بیت‌المال را در این آشفته بازار به یغما ببرند.
در طول تمام این سالها سه حالت بیشتر وجود نداشت؛ یا مدیران باشگاه دستی در آتش دلالی داشتند و تیم می‌بردند و می‌آوردند و می‌بستند و استفاده می‌کردند، یا مسئولان فنی از این موهبت برخوردار بودند و هر کاری که می‌خواستند در شرایط بیمار حاکم انجام می‌دادند، یا هر دو گروه از این توانایی بی‌بهره بوده و به سبب تقویت تیم در نقل و انتقالات و جذب بازیکن، دست به دامان دلال‌ها می‌شدند.
متأسفانه عدم نظارت صحیح بر این چرخه از سوی هیئت مدیره باشگاه که اصولاً نباید کاری با این مسائل هم داشته باشد و باید بیشتر روی مسائل کلان باشگاه وقت گذاشته و برنامه‌ریزی کند، بیشتر موجب شد که این فضا به کام سودجویان باشد. هر چند با توجه به شرایط فوتبال در همدان و اوضاع پاس و بی‌‎اطلاعی افراد درگیر با موضوع، نیاز به نظارت هیئت مدیره بر این آمد و شدها بیشتر از سایر تیم‌ها احساس می‌شد.
طی پنج فصل حضور پاس در همدان؛ هواداران و دلسوزان واقعی این تیم حاصلی را از تغییرات مدیریتی و فنی این تیم مشاهده نکرده‌اند و همه آمد و شدها بیشتر به کام مسافران و همراهان آنها بوده تا دلسوختگان واقعی فوتبال در همدان و نماینده فوتبال این شهر در لیگ برتر و آزادگان.
به قول قدیمی‌ها؛ هر که آمد عمارتی نو ساخت ... اما از این همه عمارت چیزی برای همدان و فوتبالش باقی‌ نماند، چرا که عمارات بر دل و جیب افراد ساخته می‌شد و نه بر زمین و ساختار فوتبال همدان و پاس.
حضور دلال‌ها در فوتبال ایران و ناپاکی این روزهای فوتبال، مسئله جدید و غریبی نیست و بر کسی نیز پوشیده نیست اما بیشتر استانها و مناطق فوتبال‌خیز کشور، هرچند با وارد شدن به این بازار وجوه زیادی را هدر می‌دهند، از این مسئله در راستای پیشبرد اهداف و بستن تیم‌های قوی بهره ‌می‌بردند.
در همدان برخلاف این سیستم، فوتبال همدان و نماینده‌اش بهره چندانی نبرده و نمی‌برند؛ بازیکنان خوب به عنوان چشم روشنی به تیم‌های بزرگ هدیه شدند، بازیکنان کم ارزش از لحاظ فنی به قیمت‌های گزاف به باشگاه فروخته شدند و حاصل همه اینها کاهش باز فنی و افت محسوس تیم طی سه سال بود که نهایت منجر به سقوط تیم به دسته اول و ناتوانی در صعود به لیگ برتر شد.
تغییر و تحولات اخیر تیم پاس، رفتن گروهی و آمدن عده‌ای جدید موجب شد تا این زخم کهنه را باز کنیم و هرچند خیلی دیر شده اما شاید با این حرکت و باز شدن حقایق، راهکاری مناسب برای پیشگیری از وقوع این واقعیت تلخ در همدان بیابیم.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول