اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصغر شرفی:

دلالان فوتبال در ایران به جای طوطی کلاغ می‌دهند

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال مس سرچشمه گفت: دلالان در فوتبال ایران نمی‌توانند بازیکنان مورد نظر سرمربی را به تیم بدهند، آنها در شرایطی که مس سرچشمه به بازیکنان خوبی در دور برگشت مسابقات احتیاج داشت، به جای طوطی کلاغ به من داده‌اند.

دلالان فوتبال در ایران به جای طوطی کلاغ می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اصغر شرفی سه‌شنبه شب در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های مس سرچشمه و راه‌آهن شهر ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیمی که در ابتدای فصل تحویل گرفتم، تنها یک امتیاز داشت و پس از آن با این تیم 13 امتیاز کسب کردم.
وی در پاسخ به سئوالی پیرامون یارگیری ضعیف تیمش در نیم‌فصل دوم گفت: تجربه یارگیری در نیم‌فصل دوم را نداشتم، اغلب بازیکنانی که در نیم‌فصل دوم در بازار نقل و انتقالات حضور دارند با تیم‌های خود به مشکل خورده و از نظر روحی و روانی و تمرینات آماده سازی در شرایط ایده‌آلی قرار ندارند و این مسئله اکنون برای تیم ما رخ داده و یکی از مشکلات فعلی تیم بازیکنان جدیدی هستند که در نیم‌فصل به جمع بازیکنان افزوده شده‌اند.
شرفی با بیان اینکه تلاش کردیم تا بهترین‌ها را برای حضور در تیم انتخاب کنیم، بیان داشت: ما باید به جای خرید بازیکن خارجی از لیگ دسته اول بازیکنانی را جذب می‌کردیم، زیرا بازیکن خوب لیگ برتری در نیم‌فصل پیدا نمی‌شود.
سرمربی مس سرچشمه با اشاره به کیفیت پایین بازیکنانی که در پایان نیم‌فصل نخست از تیم کنار گذاشته شدند، گفت: به غیر از یک نفر از آن بازیکنان، کدامیک اکنون صاحب تیم در لیگ برتر هستند.
وی با اشاره به برخی بازی‌ها که در بازار نقل و انتقالات فوتبال کشور وجود دارد، ابراز داشت: قصد داشتم، چند بازیکن خارجی خوب به تیم اضافه کنم، زیرا اعتقاد دارم، بازیکن خارجی از نظر فنی باید دو برابر بازیکن ایرانی باشد، اما در اینجا اتفاقاتی در نقل و انتقالات رخ می‌دهد که در هیچ کجای دنیا این چنین نیست.
شرفی تصریح کرد: در زمان نقل و انتقالات هر سه خط تلفن من مرتبا در حال زنگ خوردن بود و افراد زیادی قصد داشتند تا بازیکن به من معرفی کنند اما اکنون خبری از هیچ کس نیست.
وی در پاسخ به سئوالی پیرامون قرار نگرفتن نام محسن مظفری در لیست 18 نفره تیم در دیدار مقابل پرسپولیس و بازی گرفتن جان کالینز با توجه به صحبت‌هایش علیه این بازیکن چند روز قبل از این بازی گفت: مظفری یک ذخیره طلایی است، اما وی در بازی‌های این فصل نتوانسته بود برای تیم موثر باشد، این بازیکن پاس گل نداده بود و گلزنی هم نداشته بود.
شرفی افزود: به جان کالینز در این مسابقه فرصت دادم تا خودش را نشان دهد، این بازیکن بارها به من گفته من یک بازیکن بین‌المللی هستم و برای همین مسئله من به وی در این مسابقه فرصت خودنمایی دادم، اما با بازی ناامید کننده این بازیکن دیگر به وی اعتماد نمی‌کنم، ضمن آنکه ما برای خرید این بازیکن پول خرج کرده‌ایم و با توجه به این مسئله می‌توانیم، پول خود را خرج این بازیکن نکنیم.
سرمربی مس سرچشمه خاطرنشان کرد: بازیکنی که از لیگ برتر انگلیس آمده باشد باید در لیگ ایران به خوبی خودش را نشان دهد، اما با توجه به زمان اندکی که در نقل و انتقالات داشتیم و بازیکنانی که فیلم بازی‌هایشان را دیدم، این بازیکن واقعا خوب بود اما نمی‌دانم چرا در زمین مسابقه نتوانسته به تیم کمک کند و بازی ضعیفی از خود به نمایش می‌گذارد.
شرفی با اذعان به اشتباهاتش در نقل و انتقالات و یارگیری‌های صورت گرفته اظهار داشت: شهامت اعتراف به این مسئله را دارم، سرم کلاه رفته و این کار را دلالان انجام داده‌اند، اما هیچ کس نمی‌تواند، بگوید، شرفی خودش در انتخاب بازیکن با دلالان ضد و بند کرده و نقشی داشته زیرا در این زمینه توصیه‌پذیر نبوده و حاضر نیستم، اعتبارم را خراب کنم، به نظر من دلالان در ایران به جای طوطی کلاغ به آدم می‌دهند و این مسئله دقیقا برای تیم ما مصداق پیدا کرده است.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر پیرامون بازیکنانی که در نیم‌فصل دوم به این تیم پیوسته‌اند، ابراز داشت: خودم هم نمی‌دانم که چگونه این بازیکنان را انتخاب کردم، اکنون این مسائل از نظر روحی و روانی به من لطمه زده است.
سرمربی مس سرچشمه پیرامون تناقض‌گویی‌های مسئولان باشگاه و خودش در زمینه اینکه این باشگاه یکی از پاک‌ترین باشگاه‌های این فصل بوده و هیچ دلالی در کنار این تیم حضور نداشته است، در ادامه به بازی تیمش برابر پرسپولیس اشاره کرد و افزود: بازیکنان ما تا دقیقه 75 پرسپولیسی‌ها را از همه لحاظ لرزاندند، اما بی‌تجربه بودن بازیکنان ما و همچنین از دست دادن چند موقعیت طلایی در نیمه دوم شرایط را به شکلی فراهم کرد که پرسپولیس پیروز این بازی شود، من قبلا با برق شیراز بازی‌های بسیار خوبی را برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی انجام داده‌ام.
وی به حضور 40 هزار هوادار پرسپولیس در این مسابقه اشاره کرد و بیان کرد: داور نیز در برخی صحنه‌ها عملا از پرسپولیس حمایت کرد و به سود این تیم سوت زد.
شرفی با اشاره به اقداماتی که در مس سرچشمه انجام داده است، گفت: به عقیده من طرز فکر بازیکنان تیم اکنون تغییر کرده و اتحاد و همدلی و اعتماد به نفس بازیکنان تیم افزایش یافته است، اما در مجموع با توجه به این داشته‌ها تیم مس در بسیاری از مسابقاتش عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.
وی پیرامون دیدار برابر راه‌آهن عنوان کرد: هیچ کدام از مسابقات باقیمانده آسان نیست، راه‌آهن تیم خوبی است، آنها نیز در حاشیه امنیت نیستند و در نیم‌فصل دوم بازیکنان خوبی را به خدمت گرفتند، اما ما نیز تیم ضعیفی نیستیم و برابر تیم‌های قدرتمندتر از راه‌آهن بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته‌ایم، اما در شرایط کنونی مشکل اصلی تیم ما گل نزدن مهاجمان است و ما باید تحت هر شرایطی این مشکل را حل کرده و به تیم کمک کنیم.
وی با بیان اینکه به خوبی می‌دانم در صورتی که نتوانیم راه‌آهن را شکست دهیم از دور مسابقات خارج می‌شویم، گفت: باید تحت هر شرایطی راه‌آهن را شکست دهیم.
سرمربی مس سرچشمه اظهار داشت: باشگاه تمام امکانات را برای من فراهم کرده است، به جز تیمی که در حد لیگ برتر نبود و من هم نتوانسته‌ام تا این لحظه کمکی به خارج کردن تیم از این شرایط داشته باشم.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی ساکت الهامی می‌تواند به عنوان دستیار کمک زیادی به تیم داشته باشد.
شرفی خاطرنشان کرد: 50 سال سابقه فوتبالی من است، اهل حقه‌بازی و کلک نیستم، اگر اشتباهی داشته باشم، شهامت اعتراف به اشتباهم را دارم و اگر شرفی به دنبال زد و بند و مسائل پشت پرده فوتبال ایران بود، الان این شرایط را نداشت.
وی با تمجید از بازی خوب و با کیفیت علی سامره کاپیتان تیمش در دیدار مقابل پرسپولیس گفت: وی یک بازیکن با اخلاق و با تجربه است و تا این مقطع از فصل کمک زیادی به تیم کرده است.
به گزارش فارس، دو تیم انتهای جدولی راه‌آهن و مس سرچشمه در هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر چهارشنبه از ساعت 15:30 دقیقه در ورزشگاه شهید باهنر شهر کرمان به مصاف هم می‌روند.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول