اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی یک مؤسسه مالی و اعتباری در ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: رئیس یک مؤسسه مالی و اعتباری در ارومیه مرتکب کلاهبرداری شده بود که در این ارتباط تاکنون یک نفر دستگیر شده است.

کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی یک مؤسسه مالی و اعتباری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول النقی‌پور در جلسه‌ای که ظهر  امروز با حضور خبرنگاران در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: اخبار و اطلاعات موثقی به دست این نهاد می‌رسید مبنی بر اینکه رئیس یکی از مؤسسات مالی و اعتباری با جعل و کلاهبرداری تسهیلات کلانی به بستگان خود پرداخت کرده است که موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات گسترده مأموران از حساب‌های این مؤسسه و پرونده‌های وام اعطایی آغاز شد به طوریکه در این بررسی‌ها مشخص شد رئیس مؤسسه در طول سال گذشته ۳ میلیارد و 600 میلیون ریال وام به خویشاوندان خود پرداخت کرده است.

این مسئول در ارتباط با ابعاد دیگر پرونده گفت: رئیس مؤسسه مذکور در چهار فقره از پرونده‌ها با پروانه کسب تاریخ گذشته و سند رهنی زمینه ضمانت بستگان نسبت به یکدیگر را فراهم کرده است لذا این قبیل مسائل نیز کشف شده و اسناد آن به پرونده ضمیمه شده است.

وی با بیان اینکه در این ارتباط مأموران فقط یک نفر را تاکنون دستگیر کرده‌اند، ادامه داد: تلاش مأموران پلیس در ارتباط با بررسی پرونده‌های بانکی این موسسه در جهت کشف جرایم احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد و بر این اساس همکاری و گزارش‌های مردمی برای تکمیل پرونده به طور قطع راهگشاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری ۲ هزار و 300 نفر سارق در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در طول ۹ ماه سال جاری با تلاش مأموران تعداد زیادی از سارقان در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند که از این تعداد افراد دستگیر شده یک‌هزار و 748 نفر سابقه اعتیاد دارند که این امر یعنی اعتیاد به مواد مخدر عامل اصلی در سرقت به ویژه سرقت‌های خرد قلمداد می‌شود.

النقی‌پور به دستگیری 174 نفر مالخر در آذربایجان غربی در ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: 123 نفر از دستگیر شدگان برای نخستین بار به این عمل مجرمانه دست زده‌اند و نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر از سارقان دستگیر شده سابقه‌دار هستند که باید در جهت شناختن علل رجوع دوباره آنها به سرقت تحقیقات جامع علمی و اجتماعی صورت بگیرد.

این مسئول گفت: در این مدت زمان 4 هزار و 200 سرقت از مناطق مختلف استان کشف شده است که شامل سرقت از مغازه، خودرو، موتورسیکلت، احشام، داخل خودرو، جیب‌بری و کیف‌قاپی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: باید طرح‌های پژوهشی در ارتباط با علل و عوامل وقوع سرقت در جامعه اجرا شود تا علل ارتکاب و راهکارهای کاهش دادن آن مورد تحلیل قرار بگیرد همچنین برای عملی شدن این موضوع باید رسانه‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول