اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک روحانی حوزه علمیه قم:

ولایت فقیه مسیر هدایت است

خبرگزاری فارس: یک روحانی اعزامی حوزه علمیه قم گفت: ولایت فقیه راه نجات و مسیر هدایت است ولی برخی مفهوم ولایت را به نفع خود تفسیر می‌کنند.

ولایت فقیه مسیر هدایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حجت‌الاسلام حسن درخشان سه‌شنبه شب در آیین یادواره شهید حیدر مغدانی اظهار داشت: در دوران امام رضا(ع) مامون می‌خواست از وجود آن حضرت به نفع خود بهره ببرد و او را وارد دستگاه حکومتی خود کرد تا به آن مشروعیت دهد.
درخشان ادامه داد: برخی به مامون گفتند که مردم با لباس سبز از خانه بیرون شوند و رنگ سبز امروز نشانه امویان و زرتشتی‌هاست.
وی اضافه کرد: جنگ نرم جدی است و استکبار به جنگ‎ افکار دانش‎آموزان و دانشجویان و نخبگان آمده، بیش از دو دهه از جنگ سخت گذشته و دشمن فهمیده که جنگ سخت اثر ندارد با استفاده از حوزه نرم‌افزار وارد شده‎اند.
درخشان یادآور شد: دشمن از همه اقشار برای رسیدن به اهداف خود بهره می‎برد و افکار جوانان را می‎دزدند در این میان خارجی‎ها به گروهی پیشنهاد دادند رنگ سبز را انتخاب کنند ولی ما نفهمیدیم و خاموش ماندیم و باعث تفرقه شدند.
این مبلغ دینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره اصرار دارد فتنه 88 فراموش نشود چون ممکن است بار دیگر دچار این فتنه شویم همان‌طور که در مجلس ششم به جنگ دین رفتند و امام و پیامبر را زیر سؤال بردند پس مواظب و هوشیار باشیم.
وی بیان کرد: اگر می‎خواهیم فرهنگ شهادت پایدار بماند فقط با برگزاری یادواره نمی‎شود و همه مردم و نخبگان یاری کنند زیرا دشمن با همه توان به جنگ ما آمده است.
درخشان گفت: حواسمان جمع باشد این کشور شهید داده، ممکن است عده‎ای پا روی خون‎های مقدس شهدا بگذارند.
وی اظهار داشت: اگر دشمن امروز طمع کرده از سادگی برخی دوستان بود و حوادث امروز ریشه در تاریخ دارد و عده‎ای برای افکار مردم نقشه ریخته‌اند و می‎خواهند مانع از تولد مردانی چون شهیدان شوند.
دبیر این یادواره نیز گفت: شهدا برای حفظ دین پا به میدان دفاع از کشور نهادند و برای حفظ خاک و آبروی نظام و میهن جان خود را فدا کردند و در خط ولایت حرکت کردند.
غلامحسین قاسمی افزود: شهدا نیازی به یادواره ندارند و اجرای یادواره‎ها برای انتقال ارزش‎ها و رفع نیاز معنوی ما بازماندگان شهیدان است و هر جا با شهیدان مانوس شدیم پیروزی حتمی بوده و اگر از آنان فاصله گرفتیم ضرر کردیم.
در ادامه پیام آیت‌الله نوری همدانی و وصیت‌نامه شهید مغدانی قرائت شد.
با حضور مسئولان شهرستان و بخش بردخون، خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران، روحانیون و مبلغان دینی دومین یادواره شهید حیدر مغدانی در حسینیه اعظم روستای مغدان از توابع بخش بردخون برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول