اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رامند:

ولایت فقیه و قانون خط قرمز ماست

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامند گفت: اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد در این نظام و در بین مردم جایگاهی ندارد، ولایت فقیه و قانون خط قرمز ماست.

ولایت فقیه و قانون خط قرمز ماست

حجت‌الاسلام حسین انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در رابطه با اظهار نظرهای برخی از خواص در مورد رهبری اظهار کرد: اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد در این نظام و در بین مردم جایگاهی ندارد، ولایت فقیه و قانون خط قرمز ماست و باید به کسی رأی بدهیم که هر چه بیشتر به نظام و آموزه‌های دینی نزدیک‌تر باشد و اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه داشته باشد.

* ترور نمی‌تواند سد راه پیشرفت‌های علمی ایران شود

وی خاطرنشان کرد: از بدو تولد نظام اسلامی تاکنون دشمنان فراوانی در صدد ضربه‌زدن به انقلاب بودند و از آنجا که این انقلاب برخاسته از بطن مردم بوده است، دشمنان قسم‌خورده اسلام و قرآن نتوانسته‌اند کوچک‌ترین ضربه‌ای بزنند، گرچه دشمنان اسلام و نظام تاکنون دست‌بردار نبوده و در صدد توطئه و براندازی نظام هستند، زیرا این نظام و انقلاب همیشه با منافع آنها در تضاد کامل بوده و با قدرت تمام توانسته در سطح جهان عزت و سربلندی را برای مردم به ارمغان آورد و دشمنان دین قطعاً از این نظام راضی نخواهند بود.

وی افزود: غرب و استکبار در طول 30 سال گذشته همیشه در صدد ضربه‌زدن به انقلاب بوده و هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نداشته‌ است، از ترور شخصیت‌ها گرفته تا مسائلی دیگر مانند تهاجم فرهنگی خواسته‌اند که به این انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند.

امام جمعه رامند ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌ای یکی از راه‌های نفوذی بوده که دشمنان از این طریق می‌خواستند مانعی را جلوی پیشرفت‌های علمی نظام جمهوری اسلامی بگذارند.

انصاری بیان کرد: ملت انقلابی ما از جهت علمی پیشرفت چشم‌گیری داشته و توانسته که به صورت مستقل سر پای خود بایستد و ترور دانشمند هسته‌ای و جوان کشور نیز نشانه استیصال و عمق سرگردانی دشمن است که به بن‌بست رسیده و در همین راستا دست به این ترورها می‌زند.

وی با اشاره به دستگیری جاسوسان آمریکایی و واکنش‌های غرب به این موضوع عنوان کرد: آمریکایی‌ها وقتی دیدند جاسوسانشان توسط نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر شده‌اند و حکم اعدام یکی از آنها به نام امیر میرزایی که چندی پیش اعترافات وی پخش شد صادر گردید، به اظهار نظرهای اخیر پیرامون سایت فردو پرداختند که در حقیقت این اظهارات را از روی دشمنی و عناد بیان کرده‌اند.

* ترورهای اخیر بیانگر کینه استکبار از ملت ایران است

امام جمعه رامند تأکید کرد: دشمنان ایران می‌خواهند تبلیغ کنند که سایت فردو برای درست کردن سلاح‌های هسته‌ای کاربرد دارد و این موضوع  همه نشان از برنامه‌ریزی گسترده غربی‌ها علیه کشورهای اسلامی و در حال توسعه را دارد، از طرفی ترورهایی که سابقاً انجام گرفته بود و دانشمندان هسته‌ای و نخبه به دست سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به‌ ویژه‌ سیا، موساد و دیگر سرویس‌های جاسوسی غرب مورد هدف مستقیم قرار گرفتند نیز نشان‌دهنده عمق سرگردانی و خشم و کینه دشمنان نسبت به این ملت است.

انصاری تصریح کرد: ترورهای صورت گرفته در روزهای اخیر توسط دشمنان خارجی که عملاً کارایی عناصر فتنه‌گر داخلی وابسته به خودشان را در جریان انتخابات آتی مجلس ناامید دیده و مأیوس شده بودند نشان از راه‌اندازی مجدد طرح ایجاد ترس و وحشت آن هم در سالگرد ترور شهید علی محمدی برای القای حس ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم دارد.

وی با اشاره به تحرکات کنگره آمریکا در راستای مقابله با جمهوری اسلامی عنوان کرد: اخیرا سه نفر از اعضای کنگره آمریکا طی نامه‌ای مفصل مواردی را به اوباما برای مقابله با ایران توصیه کردند و در این نامه صراحتاً استفاده از عملیات پنهان و سایبری را به رئیس جمهور آمریکا سفارش کرده‌اند که اینها نشان‌دهنده این مطلب است که دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی وارد فاز تازه‌ای شده است‌ زیرا دریافته‌ که از راه نظامی، تهاجم اقتصادی و تحریم نمی‌توانند نتیجه بگیرد، لذا آخرین راهی که به نظرشان می‌رسد ترور دانشمندان هسته‌ای است.

امام جمعه رامند خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند که با حذف افراد، پیشرفت سریع و حیرت‌انگیز علمی ایران متوقف نمی‌شود و با توجه به جایگاه ایران در منطقه که نخستین رشد را داراست، اینگونه ترورها نمی‌تواند در فوران بالندگی جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

* اقتصاد مبتنی بر سرمایه‌داری منسوخ شده است

انصاری در رابطه با جنبش وال استریت بیان کرد: جنبش 99 درصدی در متن آمریکا نشان‌دهنده عدم کارایی سیستم اقتصادی کاپیتالیسم است، امروز روش اقتصادی که مبتنی بر سرمایه‌داری است منسوخ شده و مشکلات اقتصادی مردم در غرب که از گذشته وجود داشته، جنبش 99 درصدی را ایجاد کرده که متأثر از بیداری اسلامی است و خود بیداری اسلامی الهام گرفته و در مسیر انقلاب اسلامی ایران در سال 57 است.

وی تشریح کرد: جنبش بیداری اسلامی در منطقه که الهام گرفته از بیداری اسلامی است به صورت دومینوی متصل سبب شده تا مردم کشورهای غربی هم بیدار شوند و حق خودشان را از دولت‌ها و مسئولین خودشان مطالبه کنند.

امام جمعه رامند اظهار کرد: جنبش 99 درصدی وال‌استریت دقیقاً بر همین مبناست که نشان می‌دهد 99 درصد مردم در حال زحمت کشیدن و مالیات دادن هستند و یک درصد در حال غارت و ثروت افزایی خود هستند و از اینجا نتیجه می‌گیریم آن چیزی که مایه موفقیت دنیا و بشریت از همه جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر جهت‌ها است، توجه و عمل درست به آموزه‌های اسلامی است که می‌تواند بشریت را نجات دهد.

انصاری عنوان کرد: امروز از جهت اقتصادی مدعی هستیم که نظام اقتصادی اسلام اگر پیاده شود موجب رفاه و آسایش مردم می‌شود و اگر امروز گاهاً مشاهده می‌کنیم که ضعف‌هایی در کشور خود ما هم راجع  به امر اقتصاد وجود دارد نشانه عدم اجرای درست قوانین اسلامی است و سبب شده که ما نتوانیم آنطور که مورد انتظار است در عرصه اقتصادی حاضر شویم؛ سیستم اقتصادی اسلام نفی اقتصادی نمی‌کند بلکه اشتراک و تشریک مساعی را نفی می‌کند زیرا سیستم اقتصادی اسلام بینابین سرمایه‌داری و سوسیالیسم است.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی ضمن اینکه افراد مالک سهم خود هستند می‌توانند آن را در امور کشوری به کار گیرند، البته مالکیتی مورد قبول اصول است که در آن ربا، سرقت و برده‌داری نباشد.

* کاندیداها باید خود را با نظام تطبیق دهند

امام جمعه رامند در رابطه با انتخابات آتی مجلس عنوان کرد: انتخابات در نظام ما اسلامی است و برای خودش قوانینی دارد، بنابراین بر اساس قوانین اسلامی‌ در همه جا باید جهت‌گیری‌ها و خط و خطوط را بر اساس دین قرار دهیم  و اگر کسی این خطوط را قبول ندارد اصلاً جایگاهی در این نظام ندارد، نه برای انتخابات ریاست جمهوری، نه انتخابات مجلس و نه مجلس خبرگان رهبری.

انصاری ادامه داد: نخستین شرط برای کاندیداها، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌باشد؛ این نظام نیست که باید زاویه‌اش را با کاندیداها وفق دهد بلکه کاندیداها باید خود را با نظام تطبیق دهند، اگر کسی این انقلاب را قبول نداشته باشد خطاست و خدمتی هم نمی‌تواند برای نظام بکند بنابراین ما معتقدیم عناصری باید به مجلس راه پیدا کنند که در درجه اول معتقد به نظام و قانون اساسی و در درجه دوم هم معتقد به ولایت فقیه باشند.

* جریان انحرافی سخت در تلاش است تا قدرت را به دست گیرد

امام جمعه رامند تأکید کرد: موضع‌گیری‌های سیاسی به شرط خارج نبودن از اعتقاد و دستورات دینی اشکالی ندارد، هر کس با هر خط و خطوطی که دارد می‌تواند در انتخابات شرکت کند اما مهم این است که از جهت دینی و اعتقادی انسان درستی باشد که چنین افرادی مورد قبول بوده و ملاک در حکومت اسلامی نیز این چنین است.

انصاری در ادامه تشریح معیارهای نمایندگان مجلس بیان کرد: افرادی باید در مجلس حضور پیدا کنند که با گروه‌های انحرافی و فتنه‌گر همراه نباشند، افرادی انتخاب نشوند که برای دستگاه و رسانه‌های تبلیغات دشمن خوراک درست بکنند،افرادی نیایند که دشمن شاد‌کن باشند، افرادی باید سرکار بیایند که دشمن را مأیوس کنند.

وی در رابطه با حضور جریان انحرافی در انتخابات افزود: جریان انحرافی این روزها سخت در تلاش است تا مسند قدرت را در مجلس به دست گیرد و این جریان که نه با اصولگرایی و نه با اصلاح‌طلبی رابطه‌ای دارد، در حقیقت گروه سوم است و قصد دارد که جایگاه‌ها و مسندهای قدرت را تصاحب کند اما ‌افراد دلسوز انقلاب می‌توانند جهت‌گیری‌های مناسبی انجام بدهند.

* حلقه‌های صالحین به رشد فکری و اجتماعی جوانان کمک می‌کنند

امام جمعه رامند با تأکید بر ضرورت گسترش حلقه‌های صالحین تصریح کرد: حلقه‌های صالحین به رشد فکری و اجتماعی جوانان کمک شایانی کرده و آموزه‌های دینی انسان‌ها را از گمراهی نجات خواهند داد.

انصاری با دعوت از قشر جوان برای حضور در نماز جمعه اظهار کرد: جوان‌ها باید با تشویق و ترغیب به سمت دین بیایند و در مقابل هجمه وسیع تهاجم فرهنگی دشمن خود را با دین بیمه کنند.

انتهای پیام/ج10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول