اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

نشناختن ولایت‌فقیه بازگشت به زمان جاهلیت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نشناختن ولایت‌فقیه بازگشت به زمان جاهلیت است و فاصله گرفتن مردم از ولی و نشناختن آن در هر زمانی سبب آسیب به دین می‌شود.

نشناختن ولایت‌فقیه بازگشت به زمان جاهلیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان این اداره با اشاره به آغاز برگزاری بصیرت عاشورایی در امام‌زاده‌های اصفهان اظهار داشت: به صورت کلی تحولات عالم هستی محور بصیرت است و وجود بصیرت در تمامی زمینه‌ها پیروزی، موفقیت، سرافرازی و عظمت انسان‌ها را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه در موارد عدم وجود بصیرت نیز عقب‌‌افتادگی، ذلت و خواری برای ‌آن ملت باقی می‌ماند، اضافه کرد: امام علی(ع) نیز در فرمایشات خود بار‌ها به عنصر بصیرت و کیمیای عظیم وجودی اشاره کرده‌اند که بصیرت با دانایی و علم متفاوت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: بصیرت به معنای دانایی و علم همراه با باور و یقین قلبی بوده و بصیرت انسان‌ها منوط به دارا بودن این موارد است.
وی با بیان اینکه بسیاری از علما با توجه به دارا بودن علم و دانایی و نداشتن عنصر باور و یقین قلبی عقب زده‌اند و از صحنه خارج شده‌اند، افزود: عنصر بصیرت از ویژگی‌های بارز شهدای کربلا بوده است و امام علی(ع) نیز جامعه بدون بصیرت را جامعه کور و بدون بینایی دل دانسته‌اند.
اژدری با اشاره به اینکه با توجه به فرمایشات امیر‌المؤمنین(ع) چنین افرادی دارای چشم هستند اما توانایی دیدن را ندارند، تاکید کرد: قرآن کریم نیز بد‌ترین جنبندگان را این افراد می‌داند و این افراد فکری در پشت جریان‌ها ندارند.
وی به موانع کسب بصیرت از دیدگاه امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: دنیا‌طلبی و دل بستگی به دنیا از مهم‌ترین موانع کسب بصیرت محسوب می‌شود که این موضوع در فتنه 88 به وضوح قابل مشاهده بود و دنیا‌طلبی فتنه‌گران در فتنه 88 همانند دنیا‌طلبی برخی از افراد در حادثه عاشورا و کربلا بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به فرمایشات امام علی(ع) آرامشی در دنیا وجود ندارد، بیان داشت: در صورتی که جامعه دل بسته به دنیا شود، بصیرت خود را از دست می‌دهد و دنیا‌طلبی برخی از افراد پس از وقایع انتخابات 88 نمود عینی از این موضوع است.
وی با بیان اینکه شهوات و لذت‌های دنیا اعم از شهوت، پست، مقام و سایر موارد می‌شود، گفت: امام علی(ع) یکی دیگر از موانع کسب بصیرت را شهوت‌رانی و لذت‌های دنیا دانسته‌اند و با توجه به فرمایشات ایشان حرکت کردن چشم به دنبال شهوت و لذت‌های دنیا مرگ قلبی را به همراه دارد.
اژدری به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در سال 1381 در این زمینه فرموده‌اند که اگر جامعه‌ای به سوی شهوات حرکت کند، دین، نظام و مملکت را تقدیم کفار می‌کند و آندولوسی کردن ایران سیاست امروز است، چرا که زمانی که جامعه‌ای مشغول شهوات و لذت‌ها شود، دیگر بصیرت خود را نسبت به مسائل اطراف خود از دست می‌دهد.
وی با اشاره به راه‌های عملی و اجرایی برای کسب بصیرت اضافه کرد: شناخت حقیقت ولی و امام در هر زمانی از نخستین راه‌های کسب بصیرت محسوب می‌شود و فاصله گرفتن مردم از ولی و نشناختن آن در هر زمانی سبب آسیب به دین شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: نشناختن امام زمان(عج) و ولایت‌فقیه بازگشت به زمان جاهلیت است و معرفت و شناخت امام از اصلی‌ترین وظایف مردم در جامعه امروز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی افراد باید وظایف خود در راستای شناخت پیامبر اکرم(ص)، معصومان(ع) و ولایت‌فقیه انجام بدهند، ادامه داد: داشتن فکر، اندیشه و تحلیل درست نسبت به مسائل زمان نیز سبب ایجاد بصیرت در افراد می‌شود.
اژدری با اشاره به اینکه پیروی از عالمان وارسته و دارا بودن تقوا نیز سبب بصیرت افراد می‌شود، بیان داشت: پیروی از این افراد از جهل و عقب‌افتادگی افراد جلوگیری می‌کند و افراد در صورت داشتن تقوای الهی و تقویت آن قدرت تشخیص پیدا می‌کنند و این موضوع برای جامعه امروز به میزان بسیاری ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات امام علی(ع) در هر عبرت‌گیری بصیرت وجود دارد، افزود: فتنه‌گران 88 کم‌کم فراموش می‌شوند و تمامی مردم باید رهرو راه اهل بصیرت باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: تسلیم امر ولایت‌فقیه بودن، بصیرت افراد را افزایش می‌دهد و از آسیب به جامعه جلوگیری می‌کند.
وی گفت: کار دشمن بدل درست کردن است و دشمن با بدل درست کردن به دنبال خدشه وارد کردن به پایه‌های نظام است.
اژدری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از سال 1386 وجود بصیرت را به افراد گوشزد کرده است، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات ایشان مردم باید به دشمنان واقعی بصیرت داشته باشند و معرفت خود را برای دفاع از کشور و مقابله با دشمن در جنگ نرم افزایش بدهند.
انتهای پیام/صا10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول