اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی حکمی

سرپرست اداره اوقاف شهرستان گرگان منصوب شد

خبرگزاری فارس: طی حکمی از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، حجت‌الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فر به سمت رئیس و سرپرست اداره اوقاف شهرستان گرگان منصوب شد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان گرگان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در جلسه‌ای که عصر شنبه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار و شهردار گرگان و جمعی از کارکنان این اداره کل برگزار شد از زحمات و تلاش‎های حسن دهقان سرپرست سابق اداره اوقاف شهرستان گرگان تقدیر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: کسانی که در راستای احسان ماندگار و نیکی به دیگران گام برمی‎دارند یقینا جزو حبیب‎الله هستند.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف‎ سیدنژاد با اشاره به اطلاعات آماری اوقاف گلستان طی 9 ماه اخیر اظهار داشت: ما در استان گلستان حدود 4 هزار و 121 موقوفه داریم که برخی از آنها منفعتی و برخی نیز انتفاعی است.

وی بیان کرد: از تعداد کل موقوفات استان تعداد 2 هزار و 883 مورد انتفاعی، تعداد یک‎هزار و 438 مورد آن غیر انتفاعی است که 246 مورد آن دارای متولی بوده و از طریق اوقاف نظارت می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از راه‎اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات استان طی 9 ماه اخیر خبر داد و افزود: تمام اطلاعات اوقاف شامل وقفنامه‎ها و سند اجاره در یک سیستم یکپارچه کشوری انجام شده که بسیاری از این اطلاعات در سامانه ثبت شده است.

حجت‌الاسلام رئوف ‎سیدنژاد در خصوص اینکه هیئت امنا تاکنون در اوقاف به صورت انتصابی انجام می‎‌شود، بیان کرد: تعیین هیئت امنا از طریق یک کمیسیون پنج نفره متشکل از نماینده ولی فقیه و امام جمعه هر شهرستان، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همان شهرستان، رئیس اوقاف هر شهرستان و دو نفر از معتمدین صورت می‎گیرد.

وی خاطر نشان کرد: چند بقعه ما هنوز هیئت امنا ندارند از جمله سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) که ان‌شاءالله در آینده‎ای نزدیک که احکام این کمیسیون انجام بگیرد برای این سقاخانه هیئت امنا تشکیل خواهیم داد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول