اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب خبر داد

پایان آبرسانی به روستاهای کشور تا 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پیش‌بینی 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی روستایی در کشور گفت: با این اعتبار باید عملیات آبرسانی طی دو سال تمام شود.

پایان آبرسانی به روستاهای کشور تا 2 سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، ظهر امروز هفتمین نشست شورای مدیران شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با حضور مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور بحث و بررسی پیرامون جذب به موقع اعتبارات و آبرسانی روستایی برگزار شد.
مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این نشست گفت: امسال 960 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور اختصاص یافت که سهم شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از این مبلغ 50 میلیارد تومان است.
محمد بابانتاج با ابراز امیدواری از جذب به موقع اعتبارات ابراز داشت: ما کشوری هستیم که بحث انرژی هسته‌ای را به آسانی حل کردیم و باید تلاش کنیم بحث کمبود آب در روستاها را نیز برطرف کنیم.
وی با اشاره به پیش‌بینی 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی روستایی ادامه داد: با این اعتبار باید عملیات آبرسانی طی دو سال تمام شود.
مشاور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای کشور بیش از این اعتبار و زمان می‌طلبد که امیدواریم با تلاش‌های مدیران هرچه زودتر این مهم محقق شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در این نشست با اشاره به جهش مثبت شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در راستای آبرسانی به روستاییان و نیز کسب مقام برتر در زمینه تکریم ارباب رجوع، طرح هجرت و... طی چند سال اخیر، بیان داشت: در گذشته آب و فاضلاب روستایی مازندران اعتبار چندانی نداشت و در این بخش کاری برای آبرسانی روستایی انجام نشده بود، اما در دولت نهم و دهم با افزایش بیش از 50 درصدی اعتبارات، اقدامات مثبتی برای آبرسانی روستایی صورت گرفت.
محمدحسین برزگر افزود: در دو سال اخیر بسیاری از چشمه‌ها خشک شدند و با کاهش 25 درصدی دبی آب چاه‌ها و نیز شوری و کدورت آب، آبرسانی به روستاییان با بحران مواجه شد.
وی تصریح کرد: نخستین دستگاه اجرایی در استان بودیم که توانستیم با جذب اعتبارات قبل از پایان سال مالی، مشکلات کمبود آب را در روستاها برطرف کنیم و حتی در جلسه شورای مدیران در استانداری مورد تشویق قرار گرفتیم.
مدیر عامل آبفار مازندران گفت: امسال دو تبصره خوب برای توسعه آبرسانی روستایی داشتیم که 17 میلیارد تومان برای احداث 52 مجتمع آبرسانی روستایی در مازندران تایید و قرار شد طی چند مرحله ابلاغ شود که در صورت ابلاغ به زودی اجرایی می‌شود.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز گفت: اعتبار مصوب توسعه و بازسازی در سال جاری 6 میلیارد و 628 میلیون تومان بود که فقط 60 درصد تخصیص یافت و مبلغ 3 میلیارد و 748 میلیون تومان به حساب شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران واریز شد.
محمد آقازاده اذعان داشت: با وجود تخصیص 60 درصد اعتبار مصوب، عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران بیشتر بوده و بیش از 4 میلیارد و 789  میلیون تومان معادل 76 درصد بیشتر از اعتبار مصوب هزینه کرده است.
وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها متذکر شد: این در حالی است که از محل افزایش درآمدها نیز فقط 30 درصد به حساب شرکت و بقیه به حساب صندوق هدفمند سازی یارانه‌ها واریز می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول