اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری خبر داد

اختصاص 65 میلیارد ریال به مجتمع‌های آبرسانی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌ جاری 65 میلیارد ریال اعتبار برای مجتمع‌های آبرسانی در حال اجرای این شرکت اختصاص داده شده است.

اختصاص 65 میلیارد ریال به مجتمع‌های آبرسانی چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، تورج احمدپور بعدازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب شرب روستاهای این استان، اظهار داشت: در حال حاضر احداث 14 مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان‌های اردل، بروجن، شهرکرد، کوهرنگ، کیار و لردگان در دست اجرا است.
وی افزود: با اتمام و راه‎اندازی این 14 مجتمع بیش از 90 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.
احمدپور خاطرنشان کرد: این اعتبار مصوب برای پروژه‌های تأمین آب آشامیدنی مجتمع‌های 14 روستایی دشتک، هفت روستایی کیار شرقی، 21 روستایی پشتکوه فلارد، پنج روستایی غلام‌آباد سیلگاه، چهار روستایی صادق آباد(مارکده قوچان)، 19 روستایی سرخون، 9 روستایی هوره، هشت روستایی باغ انار میلاس، شش روستایی تنگ‎ کلوره در نظر گرفته شده است.
معاون طرح و توسعه شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 12 روستایی مالک آباد، شش روستایی قنبر سینی، شش روستایی سیبک، هفت روستایی کنرک و شش روستایی بارز از دیگر این طرح‎های مجتمع روستایی است.
وی افزود: با هزینه‌کرد این اعتبار از مجموع 14پروژه در حال اجرا شش مجتمع آبرسانی کیار شرقی، سرخون، هوره، تنگ کلوره، قنبرسینی و بارز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
احمدپور با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آبرسانی در دست اجرای این شرکت، گفت: در حال حاضر روند احداث مجتمع‌های آبرسانی در این استان با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در دست اجرا است که با تأمین اعتبارات لازم به زودی به‌بهره‌برداری خواهند رسید.
وی بر ضرورت همکاری و همیاری بیش از پیش مردم با کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی و عوامل اجرایی در پیشبرد اهداف این شرکت تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم موجب خواهد شد تا خدمات دولت هر چه سریع‌تر به منصه ظهور برسد.
احمدپور تصریح کرد: با راه‌اندازی این 14 مجتمع آبرسانی روستایی 130 روستا از خدمات آبرسانی بهتر بهره‌مند خواهند شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه نقش و اهمیت آب به‌عنوان حیاتی‌ترین عنصر در تداوم حیات جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست یا به عبارت دیگر هیچ یک از فعالیت‌های انسانی بدون در نظر گرفتن این مایه کمیاب و ارزشمند امکان‌پذیر نخواهد بود به گونه‌ای که ادامه زندگی متضمن وجود آب است.
معاون طرح و توسعه شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون 248 روستای استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه‌اند، گفت: بیشترین مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان لردگان است و بر همین اساس لازم است تا تما‌م روستائیان نیز مصرف آب خود را مدیریت کنند و ضمن رعایت الگوی مصرف آب و تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف آب خود در فصل تابستان صرفه جویی را نیز مدنظر داشته باشند.
وی تصریح کرد: این در حالی‌ است که با صرفه جویی در مصرف آب می‌توان علاوه بر این که همیشه آب در دسترس داشته باشیم، دیگران را نیز از این مایه حیات بهره‌مند کنیم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول