اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایش بزرگ 2 هزار نفری جوانان

کاروان انقلاب به آزادشهر رسید

خبرگزاری فارس: در روز شهادت حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) همایش بزرگ 2 هزار نفری جوانان با عنوان در سوگ رسول رحمت در مصلای بزرگ شهرستان آزادشهر برگزار شد.

کاروان انقلاب به آزادشهر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سخنران این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی از کارشناسان و محققان علوم دینی با اشاره به زندگینامه امام رضا (ع) وجود این امام معصوم و بزرگوار در خاک ایران را باعث فخر و مباهات ایرانیان برشمرد.
وی با اشاره به ایام محرم و صفر در خصوص نهضت عاشورای امام حسین (ع) اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف و ماموریت امام حسین (ع) دعوت بشریت به سمت کمال و تکامل بوده است و برای رسیدن به این هدف باید در برابر کفر و ستم ایستادگی و قیام می‌کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه انقلاب شکوهمند اسلامی را در نتیجه الهام‌گیری و الگوبرداری مناسب از نهضت عاشورای حسینی خواند و خاطر نشان کرد: فریاد آزادیخواهی امام حسین (ع) و یارانش در نتیجه حرکتی که در کربلا داشتند به گوش تمام تاریخ خواهد رسید و همه انسان‌های گمراه را هوشیار خواهد کرد چنانچه بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای دیگر به خوبی نمایانگر این موضوع است.
‌ادیب‌یزدی ابراز امیدواری کرد: انقلاب حضرت مهدی موعود (عج) هم هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد و حکومت اسلامی صلح و صفا را در تمام جهان برپا کند و باعث آزادی همه جهانیان شود.
در بخشی از این همایش هم مجتبی اردستانی از مداحان اهل بیت به مداحی و نوحه‌سرایی در سوگ حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخت.
برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب، کتاب و نشریات، محصولات فرهنگی، قرآن‌خوانی و قرائت صحیح نماز از دیگر بخش‌های این همایش بود.
در پایان مراسم هم که چهار ساعت به طول انجامید طبق قرعه هفت نفر از حاضران برنده سفر به کربلای معلی شدند و سه نفر دیگر هم برنده سفر به مشهد مقدس شدند.
در بخشی از این مراسم باشکوه زهرا صادقلو فرزند شهید یوسفعلی صادقلو منشور میثاق با ولایت و رهبری را قرائت کرد و حمایت و پشتیبانی مجدد اهالی شهرستان آزادشهر و جوانان این منطقه را از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.
گفتنی است پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچمی سبز مزین به نام مبارک امام عصر (عج) طی مراسمی معنوی توسط دو جوان بسیجی آزادشهری به دو جوان بسیجی رامیانی داده شد تا برنامه بعدی به میزبانی مسجد امام خمینی (ره) شهر دلند در محدوده شهرستان رامیان برگزار شود.
این مراسم با استقبال خوب و پرشور اهالی شهرستان آزادشهر و به ویژه جوانان این شهرستان و در حضور جمعی از روحانیون، مدیران کل اداره ورزش و جوانان استان گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، فرماندار شهرستان آزادشهر و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان و روسای ادارات ارشاد اسلامی شرف استان گلستان برگزار شد.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول