اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شال:

انتخابات پر شور کشور را از توطئه استکبار حفظ می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شال گفت: انتخابات یکی از راه‌های اساسی برای حفظ داخلی و خارجی نظام از گزند تهدیدات دشمنان است.

انتخابات پر شور کشور را از توطئه استکبار حفظ می‌کند
حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی شالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: انتخابات یکی از راه‌های اساسی برای حفظ منافع داخلی و خارجی نظام از گزند تهدیدات دشمنان است و نبود انتخابات نشانه بی‌توجهی مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری است.

* موفقیت کشور در گرو حضور پر شور مردم در انتخابات است
وی موفقیت کشور را در گرو حضور پر شور مردم در انتخابات برشمرد و بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم یکی از مقدمات اساسی است که مردم با حضور خود در آن آینده و وضع اجتماعی و سیاسی خود را رقم می‌زنند.
امام جمعه شال ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات به معنای اعتماد آنها به نظام مردم سالار و مقتدر جمهوری اسلامی است که اگر انتخابات آزاد، سالم، قانونی و با شرکت توده‌ها و طیف‌های مختلف ملت برگزار شود نظام جمهوری اسلامی مانند 33 سال گذشته سربلند از این آزمون بیرون می‌آید.
وی تأکید کرد: اگر پیشرفت و اقتدار در کشوری نباشد دشمنان راه نفوذ در آن کشور را پیدا می‌کنند، ملت سرافراز ایران اسلامی همانطور که در تمامی انتخابات‌های گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بوده‌ایم، نشان داده‌اند که ذره‌ای از اعتماد خود به نظام قدرتمند و مردم‌نهاد ایران اسلامی به هیچ وجه و هرگز کاهش نداده است.
موسوی شالی عنوان کرد: در کشورهای عربی که انتخابات به صورت آزاد وجود ندارد مردم در خود به نوعی احساس بیهودگی و خواری رسیده‌اند که این امر باعث شده تا در عرصه‌های سیاسی و تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری نتوانند حضور داشته باشند.
امام جمعه شال تشریح کرد: رعایت نکردن حقوق بشر در کشورهای عربی از جمله عربستان کاملاً مشهود است، در اصل یکی از سازوکارهای مهم این است که اگر کشوری بخواهد به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا بکند باید حق انتخاب صحیح را به مردم بدهد و انتخابات مردمی داشته باشد.

* انتخابات پر شور مانع از خدشه وارد شدن به کشور شده است
وی اظهار کرد: در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برگزاری انتخابات سالم در داخل نظام باعث شده که علاوه بر حرکت آرام و مشخص نظام در مسیری تعیین شده بر مبنا و شاخص اسلامی چشم طمع فتنه‌گران و نقشه‌های آنان همواره ناکام بماند و نتوانند در مسیر دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی مانعی ایجاد کنند و نتوانند اقتدار نظام را خدشه‌دار کنند.
موسوی شالی تأکید کرد: امروز دشمنان دین و اسلام به خوبی درک کرده‌اند که قدرت و سرمایه عظیم ملت شریف ایران اسلامی سلاح و ابزار جنگی نیست بلکه مسئله‌ای که آنها را به شدت دچار ترس، اضطراب و دلهره می‌کند تأثیر عمیق و بی‌مانند حضور حداکثری و تمام عیار ملت و آحاد مردم ولایت‌مدار و با بصیرت در عرصه انتخابات است که به برکت استقرار انقلاب اسلامی و مردم سالار در کشور فراهم شده است.

* تجاوز به خاک ایران با سیل خروشان 75 میلیون نفری پاسخ داده می‌شود

امام جمعه شال با بی‌اثر برشمردن تهدیدات جدید استکبار بر علیه جمهوری اسلامی گفت: دشمن و استکبار جهانی باید بدانند در صورت تهاجم به خاک ایران، با سیل خروشان 75 میلیونی و عظیم ملت سلحشور و شهید‌پرور جمهوری اسلامی رو‌به‌رو است.
وی اقتدار نظام را در گرو شرکت پر شرور مردم در انتخابات بر شمرده و گفت: امروز روند بیداری اسلامی در منطقه باعث جوشش امت‌های مسلمان علیه حکام طاغوتی، ستمگر و زور‌گوی خود شده است خفقانی که پیش از بیداری اسلامی در منطقه برای ملت‌های مسلمان از سوی پادشاهان آنها وجود داشت باعث شده بود که نقش مردم همواره در بدترین و پست‌ترین حالات قرار بگیرد.
موسوی شالی افزود: بیداری اسلامی که به طور عظیم در منطقه رخ داده است نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و ملت‌هایی که بیداری اسلامی در آنها به وقوع پیوسته الگوی خود را انقلاب سال 57 جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

* انقلابیون کشورهای اسلامی اهداف الهی دارند

امام جمعه شال خاطرنشان کرد: تک‌تک انقلابیونی که در کشورهای خود دست به جوشش بر مبنای اسلام زده‌اند، انگیزه الهی، اشتیاق استقرار احکام الهی و برنامه‌های اسلام  را دارند.
وی اظهار کرد: حقیقت بیداری اسلامی این است که مردم و ملت‌ها ظلم و جور را نا‌پایدار کرده و دستورات دینی و احکام متین اسلامی را پایدار و جاوید می‌خواهند.
موسوی شالی ادامه داد: قدرت و عظمت واقعی مسلمانان است که امروز آنان را اینگونه علیه حکومت‌های فاسد، متجاوز و زورگوی خود متحد و منسجم ساخته است و شعار واحد لا اله الا الله دریای اقتدار و عزت را در برابر مستکبران عالم به ارمغان آورده است.
انتهای پیام/ج10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول