اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی

بسترسازی برای توسعه تجارت بخش خصوصی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: بسترسازی مناسب برای توسعه تجارت بخش خصوصی ضروری است چرا که این امر می‌تواند رقابت‌پذیری سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی را افزایش دهد.

بسترسازی برای توسعه تجارت بخش خصوصی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گمرک تمرچین پیرانشهر که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: صادرات از اهمیت بالایی در جامعه امروز برخوردار است که باید با درک این مهم، محصولات نهایی باید با هدف صادرات تولید شود به عبارتی باید روند تولیدات استان به سمت صادرات سوق داد.

وی افزود: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و کاهش قیمت تمام شده کالاها از جمله روش‌های توسعه تجارت است.

این مسئول با بیان اینکه ساختارهای زیر بنایی در گمرکات و بازارچه‌ها لازمه توسعه تجارت  است، اضافه کرد: آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالقوه‌ای در راستای افزایش تجارت داخلی و خارجی دارد که درصدد هستیم آنها را تقویت کنیم.

دیزج‌نژاد تصریح کرد: آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف استعدادهای فراوانی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای شکوفایی شهرستان به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان عراق بازاری مناسب برای تولیدات داخلی است و در این مسیر گمرک پیرانشهر موقعیت قابل توجهی دارد که می‌توان از این موقعیت به نفع استان بهره برد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: حضور شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای در پایانه‌های مرزی یک ضرورت است و باید تمام توان خود را در راستای کاهش مشکلات در مرز تمرچین به کار گیریم و آن را به سمت شکوفایی سوق دهیم.

در این جلسه که با حضور فرماندار پیرانشهر و روسای سازمان‌های مرتبط و مسئولان گمرک پیرانشهر و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد شرکت‌کنندگان بر حل مشکلات این گمرک در راستای توسعه توانمندی‌های صادراتی استان تاکید کردند.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی نیز در این نشست، گفت: عزم مدیریت اقتصادی استان برای حل مشکلات اقتصادی بازارچه‌ها به ویژه بازارچه مرزی تمرچین جدی است.

جعفرصادق اسکندری با بیان اینکه آذربایجان غربی با توجه به دارا بودن مرز مشترک با سه کشور همواره ظرفیت‌های زیادی برای رونق فعالیت‌های اقتصادی دارد، تصریح کرد: می‌توان با توسعه توانمندی‌های این بازارچه‌ها روند توسعه بازرگانی خارجی در این استان را شتاب بیشتری بخشید.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول