اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

یادواره شهدای دوران پیروزی انقلاب باید احیا شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ یادواره شهدای دوران پیروزی انقلاب در سال 57 بایستی در استان اردبیل احیا شده و با تکریم و تجلیل خاص از خانواده‌های آنها قدردانی شود.

یادواره شهدای دوران پیروزی انقلاب باید احیا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت استان اردبیل اظهار داشت: هنوز زمان برگزاری یادواره شهدای روحانی به صورت دقیق مشخص نیست و اگر قرار است سررسید و تقویمی نیز در این زمینه با عنوان یادواره شهدای روحانی چاپ و توزیع شود، نباید از اعتبارات دولتی باشد چراکه در این زمینه با محدودیت اعتباری روبه‌رو هستیم.
وی با قدردانی از پیشنهاد برگزاری یادواره شهدای آزاده اردبیل در سال آینده تصریح کرد: ما انتظار داریم برخی از متولیان این حوزه با برگزاری جلسات مستمر ماهانه روند برگزاری شایسته این یادواره را با برنامه‌ریزی در فصل تابستان تدبیر و مدیریت کنند تا مجموعه‌ای به مانند یادواره شهدای روحانی با موفقیت بیشتر عمل کرده و یک یادواره ماندگار را شاهد باشیم.
صابری از استقبال اداره کل ارشاد اسلامی استان در چاپ و انتشار کتاب شهدای آزاده قدردانی کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری برنامه‌های متنوع همچون یادواره شهدا شایسته و مناسب در جامعه نهادینه شده و ما یک مجموعه مناسبی را شاهد و ناظر هستیم تا حمایت‌های لازم از این موضوع به عمل آید.
این مسئول به برگزاری 120 یادواره شهدا در 10 ماهه اول امسال با همت تمام مجموعه‌های فرهنگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما باید بازخورد برگزاری این یادواره‌ها را درست و دقیق رصد کنیم تا مبادا کمبودها و کاستی‌ها همچنان بر جای مانده باشد.
وی به آثار برگزاری این یادواره‌ها به مانند برپایی دعای کمیل، ندبه و ... بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به ایام قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مزیت این برنامه‌های معنوی و فرهنگی پیچیده شدن عطر شهادت، ایثار و معنویت در جامعه است که همه از ثمره آن لذت برده و به نوعی عشق‌بازی می‌کنند.
به گزارش فارس، استاندار اردبیل خواستار برگزاری یادواره‌های شهدا در خارج از وقت اداری برای فراغ بال بیشتر جهت بهره‌مندی مفید از جلسه شد و خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم بنیاد شهید ارزیابی از تصاویر شهدای مناطق روستایی و محروم داشته باشد تا کمبودها و نواقص را برطرف کند.
صابری خواستار طراحی تصاویر شهدا و آثار دفاع مقدس روی دیوار شهر و محلات مختلف شد و با اشاره به ماندگاری این اقدامات اضافه کرد: این چنین حرکتی آثاری با برکت و تأثیرگذارتر از صدها تابلو و بنر دارد.
وی همچنین به مسئولان و متولیان امر پیشنهاد کرد تا در نامگذاری خیابان‌های شهرها و روستاها بیشتر از نام شهدا استفاده شود.
صابری افزود: ما پیشنهاد می‌کنیم در سال آینده برنامه مناسب و شایسته‌ای در تجلیل از خانواده شهدای دوران انقلاب اسلامی پیش‌بینی و تدارک دیده شود تا مبادا یاد و خاطره شهدای دوران اوایل انقلاب اسلامی که جایگاهی بس عظیم و رفیع دارند، فراموش شود.
رئیس شورای ترویج ایثار و شهادت استان تصریح کرد:‌ اگر این برنامه در ایام دهه فجر برگزار شود حال و هوا و مناسبتی خوب و تأثیرگذار دارد که متولیان امر باید اسامی این شهدا را به همراه آدرس خانواده‌هایشان در اختیار استانداری قرار دهند تا در قدم اول بتوانیم ایام دهه فجر امسال به آنها سرکشی کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول